۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۸۹۲۱۰
امام جمعه مشهد اردهال:

حوزه‌های علمیه از سفره منابع دینی امام باقر متنعم می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بیان این که امام باقر(ع) دانشگاهی تأسیس کرد که تا امروز حوزه های علمیه از آن متنعم می شوند، گفت: امام باقر(ع) در شرایط انزواء خدمات فرهنگی ارزشمندی انجام داد.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان، شنبه شب در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که امام باقر(ع) به علت ظلم و تعدی حاکمان وقت و مخصوصا در دوران هشام ابن عبدالملک در انزواء به سر می برد، گفت: ایشان نهایت استفاده را در شراط انزواء در جهت خدمات فرهنگی انجام داد.

وی افزود: امام باقر(ع) دانشگاهی تأسیس نمود که با استقرار و برپایی این دانشگاه توسط فرزند بزرگوارشان، برکات بسیاری ایجاد شد که تا امروز حوزه های علمیه بر سر سفره امام باقر(ع) و امام صادق(ع) متنعم می شوند.

حجت الاسلام سلیمانی به اشاره به این که شعیان جهان منابع دینی خود را از قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) در اختیار دارند، افزود: امام باقر(ع) شاگردان بسیاری را در راستای ترویج دین مبین اسلام تربیت نمود.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان همچنین با بیان این که یکی از شاگردان امام باقر(ع) می گوید ایشان 70 هزار حدیث تحویل من داد، گفت: امام باقر(ع) به جابر که شاگرد او  بوده می فرماید سلام من را به شیعیان برسان و اعلام کن تا مردم بدانند بین ما و خدا خویشاوندی وجود ندارد و هیچ کس تقربی به خدا ندارد، مگر این که از او اطاعت کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: از امام باقر(ع) روایت است هر کس از خدا اطاعت کند و ما را دوست  داشته باشد، دوست خداوند متعال محسوب می شود و اگر کسی گناه کند و طغیان گری و نافرمانی نسبت به خدا داشته باشد، ما نمی توانیم شفاعت او را بکنیم.

وی با اشاره به این که همه ائمه(ع) از ما خواسته اند که عامل، سلیم، هوشیار و بصیر باشیم، گفت: خدا، پیغمبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) می خواهند که شیعیان تمام خوبی های دنیا را داشته باشند.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: خداوند از ما دیوانگی نخواسته، بلکه تعقل و درآیت از ما انتظار دارند تا از این طریق عمل کننده به سیره اهل بیت(ع) باشیم و به سعادت دنیا و آخرت برسیم.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بیان این که در ورایات آمده است اگر کسی یک نفر را زنده کند مانند آن است که یک جماعت و جهانی را زنده کرده باشد، افزود: مراد از زنده کردن می تواند فیزیکی و معنوی باشد، چرا که آوردن یک منحرف به مسیر حق نیز ماننده زنده کردن آن شخص است./1307/202/ب3

ارسال نظرات