۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۸۸۷۷۰
قشقاوی:

سیاست اعتدال کم شدن هزینه های دشمنی است/ جهان برای مقابله با جنگ طلبی به دکترین غدیر نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر امور خارجه گفت: سیاست اعتدال کم شدن هزینه دشمنی است که این به معنای دوستی با دشمن و و فراموش کردن دشمنی نیست.
قشقاوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن قشقاوی معاون پارلمانی و کنسولی وزیر امور خارجه عصر پنجشنبه در ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به نیاز بشر به سیاست های عالی علوی گفت: بدون تردید جهان امروز در دانش و تکنولوژی رشد سریع و روز افزون دارد.


وی افزود: به برکت زیر ساخت های علمی رفاه گسترده ای برای زندگی بشری به وجود آمده است، قانونمداری ارزش والای امروز بشریت است؛ در برخی از سطوح تعامل و همکاری جزو دستاوردهای امروز بشری است، همه این مسائل حکمت های متعالیه ای است که زندگی انسان را شکل می دهد؛ پیامبر اسلام فرمود هر جا سخن حکمت آمیز در کار است انسان باید آن را دریابد حتی اگر از کافر باشد.


معاون وزیر امور خارجه با بیان این که به دلیل تفاوت جدی بین سیاست های موجود و سیاست عالی علوی مشکلات بسیاری پدید آمده است، اظهار داشت: با وجود تمام موارد مثبت جهان امروز لیست منفی نیز وجود دارد که اصلی ترین آن جنگ طلبی است.


وی ادامه داد: همه تصور می کردند پس از خونریزی گسترده و کشتار 60 میلیون انسان در جنگ جهانی اول و دوم دیگر بشریت به سراغ سلاح اعم از هسته ای، کشتار جمعی و کلاسیک نخواهد رفت، با فاصله کمی از جنگ جهانی دوم جنگ کره و جنگ ویتنام پدید آمد؛ امروز نیز با حضور تروریست ها در منطقه جنگی در حال شکل گرفتن است.


قشقاوی با بیان این که صلیب سرخ جهانی اعلام کرد که پس از یازده سپتامبر به صورت متوسط سالانه 80 تا 100 هزار انسان در جنگ ها کشته می شوند، ابراز داشت: بر اساس سیاست علوی جهاد دفاعی در عصر غیبت انجام می شود، در تفکر اسلامی جنگ جایی ندارد مگر در جایی که ضرورت داشته باشد.


وی اصالت اسلام را صلح و دوستی دانست و عنوان کرد: امروز جهان در جنگ می سوزد، بسیاری از زنان و کودکان بی گناه در یمن و کشورهای دیگر به بهانه های گوناگون کشته می شوند، زمانی که ساختار سکولار و منطق قدرت بی خدا باشد ریختن خون انسان ها افزایش پیدا می کند؛ جهان برای مقابله با جنگ طلبی به دکترین جهانی غدیر نیاز دارد.


معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر ضرورت الگو گیری از سیره علوی در نهاد خانواده خاظرنشان کرد: خانواده کابینه خلقت الهی است، امروز همه عرصه سکولار و ضد علوی حاک بر جهان در جهت سست کردن بنیان خانواده است؛ این افراد همه راه های نا مشروع را به انسان ها پیشنهاد می کنند اما ازدواج را ترویج نمی دهند، این در حالی است که همه سیاست های امیر المؤمنین در جهت تحکیم بنیان خانواده بوده است.


وی با اشاره به این که در حوزه حفاظت از طبیعت باید سیاست های امام علی(ع) را سر لوحه قرار داد، اضافه کرد: متأسفانه بهره برداری های بیش از حد و حصر از طبیعت اوضاع را خطرناک کرده که ناشی از سیاست های قدرت بی حصر و حد است؛ثروت ناشی از بین بردن طبیعت مبتنی بر ربا و قمار است.


قشقاوی با بیان این که تروریسم، خشونت و گرم شدن زمین سبب ایجاد شدن جنگ فقر و غنا شده است، گفت: از 6 میلیارد جمعیت امروز بشری شاید یک ششم یا دو ششم از منبع تغذیه سالم و بهداشتی برخوردار هستند اما بقیه سوء تغذیه دارند، جهان غرب روز به روز بر شکاف بین فقر و غنا می افزاید.


وی با اشاره به بی عدالتی حاکم بر جهان افزود: زمانی که قدرت به گونه ای تعریف شود که اگر از هر راهی به دست آید مشروع است بی عدالتی و تبعیض پدید می آید؛ این بی عدالتی سبب شد تا جنگ هایی در سوریه شکل گیرد و میلیون ها سوری آواره شوند.


معاون وزیر امور خارجه با بیان این که باید به دنبال دوستی ها باشیم، اظهار داشت: اگر مبنا فقه، شریعت و محبت اهل بیت(ع) باشد در جغرافیای جهان اسلام محبان اکثریت خواهند بود؛ نسبه به بقیه نیز باید سعی کنیم که باید هزینه دشمنی کم شود.


وی ادامه داد: سیاست اعتدال کم شدن هزینه دشمنی است، این به معنای دوستی با دشمن و فراموش کردن دشمنی نیست بلکه در مذاکرات و توافق ها باید تلاش کرد که هزینه دشمنی کم شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات