۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۸۸۵۰۸

مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه علمیه حضرت فاطمه در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه(س) تهران با حضور اساتید و طلاب این حوزه علمیه برگزار شد.
افتتاحيه حوزه علميه فاطمه(س) افتتاحيه حوزه علميه فاطمه(س) افتتاحيه حوزه علميه فاطمه(س) افتتاحيه حوزه علميه فاطمه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه(س) با حضور اساتید و طلاب امروز برگزار شد.

 

سخنران این مراسم خانم طاهره جان‌نثاری، مدیر حوزه علمیه فاطمه(س) در دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند انسان را در دو بعد جسمی و روحی خلق کرده است.

 

وی افزود: رسالت انبیاء الهی سلامت و ترمیم روح انسان‌ها بود تا مردم دچار امراضی از قبیل کبر، حسادت و کینه نشوند زمانی که روح انسان ترمیم شود به سلامت جسم منتهی می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: سلامت روح مهم‌تر از سلامت جسم بوده زیرا  افراد جنایتکاری از قبیل صدام از نظر جسمانی سالم ولی از نظر روحی به شدت بیمار بودند.

 

جان نثاری بیان داشت: امروز طلاب باید اهل تفقه در دین و انزار در جامعه باشند و در انجام تکالیف خود همچون درس خواندن، امربه معروف و نهی از منکر و اخلاص در عبادت در حد توان خود کوشا و موثر باشند.

 

وی با اشاره به کسب علم طلاب و ادای حق آن علم، بیان داشت:اگر طلاب در کسب علم تلاش کرده و حق آن علم را درست و کامل ادا کنند این علم برای آنان عبادت محسوب می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) در مکارم الاخلاق، گفت: امام سجاد(ع) در مکارم الاخلاق از خداوند طلب کرد که خدایا مرا به کسالت در عبادت مبطلا نکن، و برای طلاب زمانی که درس خواندن و کارهایی که انجام می‌دهند اگر عبادت باشد نشاط آور و به دور از کسالت می‌شود.

 

جان نثاری افزود: انسان مومن با نشاط است چرا که غم او در نهان و شادی او بر چهره آشکار می‌شود و این نشانه معرفت او به خداست و در عبادت نیز اعتدال دارد یعنی هر کاری را در زمان خودش انجام می‌دهد.

 

وی با اشاره به بیان رهبرمعظم انقلاب در زمینه خدمت در جامعه، ابراز داشت: رفتن به سمت هدف‌های انقلابی و اسلامی بدون درس خواندن نمی‌شود این خدمات را انجام داد،  و امروز تا طلاب مقاطع خوبی را طی نکنند نمی‌توانیم در جامعه تاثیرگزار باشند اگر امام(ره) به درجه اجتهاد نمی‌رسیدند نمی‌توانستند برجامعه اسلامی تاثیرگزار باشند.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) در پایان خاطرنشان کرد:  امروز طلاب معزز باید در کسب علم تلاش فراوانی داشته باشند./807/202/ب2

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
بدبدبد
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
عالی خیلی عالی
0
0