۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۸۸۲۲۲
مدیرکل سیاسی استانداری مرکزی:

بحث مردم‎سالاری ‌دینی و برگزاری انتخابات در جامعه نهادینه شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سیاسی استانداری مرکزی با بیان این‌که بحث مردم‎سالاری ‌دینی و برگزاری انتخابات در جامعه نهادینه شده است، گفت: انقلاب اسلامی برای نخستین بار انتخابات را به صورت جمعی به مرحله اجرا گذاشت و اکنون به دلیل شرایط خاص منطقه‎ای انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است.
هيئت نظارت بر انتخابات

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، عبدالعظیم رضایی مدیرکل سیاسی استانداری مرکزی عصر امروز سه شنبه 24شهریور در جلسه مشترک ستاد انتخابات و هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: بحث مردمسالاری‌دینی و برگزاری انتخابات در جامعه نهادینه شده است انقلاب اسلامی برای نخستین بار انتخابات را به صورت جمعی به مرحله اجرا گذاشت و اکنون به دلیل شرایط خاص منطقهای انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

برگزاری 2 انتخابات پرشور و سالم با حضور حداکثری مردم

وی افزود: با توجه به شرایطی که پس از استقرار دولت یازدهم ایجاد شده است پیش‌بینی ما برگزاری 2 انتخابات پرشور و سالم با حضور حداکثری مردم است، مجریان کشوری برگزاری‌انتخابات و همکاران و هیئت نظارت بر انتخابات با هدف برگزاری انتخاباتی سالم برای دفاع از حقوق مردم در تلاشند.

 

مدیرکل سیاسی استانداری مرکزی تصریح کرد: هشدارها برای بی طرفی دولت، فرمانداران و تمامی بخشها و مسؤولان داده می‌شود، دولت مصمم است به طور جدی از آراء مردم صیانت کند، اگر افرادی‌که در نهادهای دولتی پست و سمتی دارند برای کاندید شدن در انتخابات بایستی از سمت خود استفاء دهند تا برای مردم هیچ شائبهای به وجود نیاید.

 

مجلس خبرگان دوهفته برای تبلیغات انتخاباتی فرصت دارند

رضایی بیان کرد: ما در سطح استان مرکزی در حد بضاعت بر برگزاری هرچه بهتر انتخابات نظارت داشته و اجرای درست قوانین را رصد می‏کنیم، آموزش یکی از مسائل بسیار حساس این حوزه است و به همین منظور همایشی در آبانماه در استان مرکزی برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رصدها به طور دقیق درحال انجام است بهتر است همدلی و همزبانی امسال دوچندان باشد، تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی یک هفته مهلت داشته ولی کاندیداهای مجلس خبرگان دوهفته برای تبلیغات انتخاباتی فرصت دارند.

 

مدیرکل سیاسی استانداری مرکزی اضافه کرد: جمع‌آوری و ارسال اخبار امنیتی، طرح موضوعات مرتبط در کارگروه‌ها و شناسایی تخلفات اینترنتی و ارائه راهکارهایی به منظور پیشگیری از این تخلفات از جمله اقداماتی که در کمیته انجام دادیم.

 

بررسی مشکلات و نواقص انتخابات سال‌های گذشته

وی افزود: مشکلات و نواقص انتخابات سال‌های گذشته را بررسی کرده‌ایم که این عمل تحت عنوان آسیب‌شناسی شناخته می‌شود و قصد داریم این نواقص را با راهکارهای پیشنهاد شده برطرف کنیم.

 

رضایی تصریح کرد: فناوری اطلاعات از نخستین کمیته‌هایی است که در ستاد انتخابات تشکیل شد اعضای این کمیته در جلساتی با حضور بخشداران و فرمانداران شرکت کردند و از تجربیات آن‌ها استفاده کردند.

 

وی در ادامه بیان کرد: ارزیابی‌های این کمیته براساس شاخص‌های جدی همچون سطح سیگنال بوده است 12 جلسه در فرمانداری‌ها و 30 جلسه نیز به‌طور مستقل در فرمانداری‌ها با هدف بررسی میدانی داشتهایم./842/101/ب1

ارسال نظرات