۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۸۸۱۸۵
رییس دانشگاه کوفه:

داعش پس از کشورهای منطقه به چین و روسیه حمله می‎کند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه کوفه با اشاره به افکار منحرف و برنامه‎های دیکته شده داعش از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این جریان تروریستی در راستای این استعمارگران حرکت می‎کند.
عبدالامير زاهد، رييس دانشگاه کوفه عراق

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، عبدالامیر زاهد، رییس دانشگاه کوفه عراق، در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی المیادین لبنان، به بررسی ریشه مبانی فکری و عملیاتی جریان‎های تروریستی موجود در کشورهای منطقه پرداخت و گفت: احادیث صحیح زیادی از سوی رسول اکرم (ص) مبنی بر حفظ جان و مال انسان‎ها روایت شده است ولی جریان تروریستی داعش بدون توجه به این احادیث و مخالفت فکری و عملی با آن به کشتار و قلع و قمع مردم بی‎گناه می‎پردازد.


وی افزود: داعش دیدگاه دیگری از اسلام را به مردم جهان ارائه کرد که مطمئنا برداشت آن اشتباه است. آنان با فریب انسان‎ها و وعده‎های دروغین مانند زندگی جاودانه در بهشت به پیراونشان، درپی رسیدن به اهداف شوم خود هستند.


رییس دانشگاه کوفه تصریح کرد: مسلمانان در مقابل دشمن قسم خورده‎ای مانند رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند. آنان با حمایت از جریان تروریستی و تکفیری در منطقه مانند افغانستان و برخی از کشورهای عربی درصدد ایجاد تفرقه و نفاق هستند.


وی ادامه داد: کشورهای عربی انگار فراموش کرده‎اند که اسرائیل دشمن آن‎هاست. این رژیم اراضی ما را اشغال کرده است و ما با توجه به اقدامات آنان در منطقه نتوانستیم حتی یک سانتی متر از اراضی خود را آزاد سازیم.


عبدالامیر زاهد خاطرنشان کرد که رژیم اسرائیل با تمسک به سیاست مخصوصی که در پیش گرفته است به جنگ داخلی در کشورهای عربی می‎پردازد.


داعش پس از کشورهای منطقه به چین و روسیه حمله می‎کند


 وی افزود: روسیه و چین از قدرت‎های بزرگ جهان محسوب می‎شود و در مجموع میلیون‎ها مسلمان در این کشورها زندگی می‎کنند. یکی از برنامه‎های جریان‎های تکفیری پس از سوریه و عراق بنابر بر برنامه‎ای که از سوی آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی به آنان دیکته شده، یورش به روسیه و چین است.


رییس دانشگاه کوفه با اشاره به وضعیت منطقه گفت: آمریکا نمی‎خواهد مساله تروریسم در منطقه به پایان برسد زیرا اگر به صورت واقعی این کشور با سوریه و عراق همراهی می‎کرد تا الان چیزی به نام داعش دیگر وجود نداشت و همه تکفیری‎ها نابود می شدند.

 

وی عربستان را از عوامل انحراف فکری در اسلام دانست و تصریح کرد که عربستان با ایجاد مراکز دینی با تزریق فتواهای بی اساس و باطل درپی مخدوش کردن چهره اسلام و انحراف فکری این دین مبین است./994/ب932/د

ارسال نظرات