۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۸۷۱۹۸

جلسه ستاد ساماندهی شؤونات فرهنگی زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی زنجان گفت: آئین نامه تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی بر اساس آئین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که هدف اصلی این ستاد ساماندهی، هدایت و اصلاح شیوه های اجرایی مراسمات ملی و مذهبی است.
حجت الاسلام صلاحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام حسن صلاحی، معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، امروز در جلسه ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان، با اشاره به تشکیل این ستاد فرهنگی گفت: آئین نامه تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی بر اساس آئین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که هدف اصلی این ستاد ساماندهی، هدایت و اصلاح شیوه های اجرایی مراسمات ملی و مذهبی است.

 

وی در ادامه با اشاره به اعضای اصلی ستاد ساماندهی شؤونات فرهنگی استان زنجان اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات، مسؤولان کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی و اداره کل ارشاد اعضای اصلی این ستاد هستند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به وظایف اصلی این ستاد که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده است تصریح کرد: گزارش این ستاد به ستاد مرکزی و از آنجا به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می شود و خرافه زدایی از عزاداری ها از جمله وظایف اصلی ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی است که البته واقعه غدیر، عاشورا و انتظار از تمایزات شیعه با سایر فرق است و این ستاد وظیفه صیانت از این مراسمات را نیز بر عهده دارد.

 

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام فیروزعلی خسروی، رییس اداره تبلیغات اسلامی زنجان نیز در خصوص تعامل هر چه بهتر با هیئات مذهبی در پیشبرد برنامه ها تاکید کرد و گفت: تلاش می‌شود روز به روز محتوای برنامه های هیئات مذهبی بهتر شود.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های این ستاد فرهنگی برای ساماندهی هر چه بهتر مراسمات مذهبی استان تأکید کرد: جلساتی با حضور فرمانداران و بخشداران مناطق انجام می شود تا حضور روحانیان در مناطق استان پر رنگ شده و افزون بر آن نیز از این پس در نصب بنرهای هیئات مذهبی یک کد 9 رقمی بنرها در کنار بنر درج می‌شود تا هماهنگی بهتری در ساماندهی تبلیغات شهری رخ دهد./949/202/ب1

ارسال نظرات