۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۸۷۱۹۵
آیت الله شبستری:

بازسازی و توسعه حرم ائمه مصداق مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز بازسازی عتبات عالیات را مصداق بارز تعظیم شعائر و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: مردم در بازسازی و حمایت از عتبات اهتمام بیشتری داشته باشند.
ديدار با اعضاء عتبات  آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی، قبور ائمه اطهار را ملجأ و پناهگاه ارادتمندان خاندان رسالت دانست و اظهار داشت: زیارت قبور ائمه اطهار(ع) ذخیره آخرت است.

 

وی زیارت قبور متبرک ائمه اطهار(ع) را درس فضیلت و آزادگی عنوان کرد و افزود: قبور آن بزرگواران درس آزادگی، عزت، ظلم ستیزی، جوانمردی و غیرت و فضائل والا را برای زائران آن اماکن متبرکه به ارمغان می آورد.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به دشمنی اشقیا و تلاش آن ها چون متوکل عباسی برای تخریب قبور ائمه اطهار(ع)، تصریح کرد: همان طور که وجود شریف آن بزرگواران در زمان حیات، با مبارزه با ظلم و تلاش در راستای اعتلای کلمه اسلام همراه بوده است، مزار شریف آن ها نیز درس ظلم ستیزی را عرضه می کند و علت دشمنی اشقیای تاریخ با قبور ائمه(ع) این بوده است.

 

وی عملکرد فرقه ضاله وهابیت را در امتداد اعمال بنی عباس و بنی امیه دانست و ابراز داشت: آن ها اقدام به تخریب قبور ائمه اطهار کردند و اگر امروز جرأت داشتند و می توانستند مرقد شریف پیامبر اکرم را نیز تخریب می کردند.

 

عضو خبرگان رهبری بازسازی عتبات عالیات را مصداق عناوین تعظیم شعائر، احیای امر امامان، مبارزه با تهاجم فرهنگی، باقیات و الصالحات و مبارزه با فرقه ضاله وهابیت دانست و ادامه داد: به جهت صدق این عناوین مهم این امر از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

 

وی با تکریم ایرانیان در بازسازی و توسعه حرم های شریف ائمه اطهار، تصریح کرد: ایرانیان در عرصه خدمت به اهل بیت(ع) پیشرو هستند و عظمت حرم امام هشتم(ع) گویای ارادت ایرانیان به اهل بیت(ع) است.

 

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به وضع نامناسب مردم سوریه، عراق و یمن، ابراز داشت: اگر بخشی از حمایت های مالی و خیرات مردم برای کمک به مردم این کشورهای مسلمان سوق داده شود مناسب است.

 

وی در پایان با تشویق و ترغیب مردم به حمایت از بازسازی قبور ائمه(ع)، این عمل شریف را دارای اجری والا دانست و تأکید کرد: مردم به فکر عتبات عالیات باشند و در این راستا کمک و حمایت خود را بیشتر مبذول دارند./854/202/ب1

ارسال نظرات