۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۲۸۶۷۴۱
امام جمعه مسجد سلیمان:

نماز جمعه از مصادیق کامل همدلی و همزبانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان با بیان این که نمازجمعه مدینه فاضله آرمانی است، تصریح کرد: نمازجمعه از مصادیق اتم و کامل از همدلی و همزبانی و مصلی مصداق امید، پناه و آرامش همگان است.
حجت الاسلام اميني، امام جمعه مسجد سليمان

حجت الاسلام محمدصادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که نمازجمعه ریشه روایی و قرآنی دارد، ابراز داشت: در قرآن کریم یک سوره درخصوص نمازجمعه به نام سوره الجمعه که یکی از آیات پایانی این سوره به صورت تفصیل در مورد این فریضه صحبت کرده است.

 

وی با بیان این که در سوره الجمعه درخصوص آداب، مقدمات و مأخرات آن مباحثی مطرح شده است، ادامه داد: نماز جمعه یک نماز حکومتی است که همانند امام جماعت و نماز جماعت روزانه نیست که حتی 3 نفر با هم بتوانند نمازیی برپا کنند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که در نمازجمعه بایستی اذن امام معصوم و یا نائبش که امروز ولی امر مسلمین است، وجود داشته باشد، اظهار داشت: نماز جمعه نقطه ای است که مسؤولان و مردم در آنجا به هم می رسند و امام جمعه نقش اصلی را به عنوان حلقه وصل ایفا می کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان با تأکید براین که امام جمعه ما بین حکومت و مردم است، بیان داشت: امام جمعه عنوانی ولایی و مردمی است که همه سرمایه آن نفوذ کلمه و همچنین باتوجه به این که در مسیر حقوق دنیوی و اخروی مردم گام برمی دارد از حمایت های مردمی برخوردار است.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید براین که در صورتی که ستادهای نمازجمعه شیوه ها را جذاب تر و بروز تر کنند و ائمه جمعه بتوانند بیش از گذشته نقش خود را دقیق تر و مردمی ایفا کنند، در فشرده شدن صفوف نمازجمعه فوق العاده مؤثر خواهد بود، ادامه داد: نمازجمعه اجتماع نمادینی است که در هر جمعه از همدلی و همزبانی عملی مردم است چراکه از مناطق گوناگون، کوچک و بزرگ، زن و مردم، پیر و جوان با سطح تحصیلی مختلف اما برادرانه با صفا دور همدیگر جمع می شوند.

 

حجت الاسلام امینی با بیان این که نمازجمعه مدینه فاضله آرمانی است، تصریح کرد: نمازجمعه از مصادیق اتم و کامل از همدلی و همزبانی است.

 

امام جمعه مسجد سلیمان با اشاره به ویژگی نمازجمه وحدت آفرین ادامه داد: بخش زیادی از نمازجمعه نخست به خطیب و امام جمعه و در مرحله بعد به ستاد برگزاری نمازجمعه بستگی دارد.

 

وی تأکید کرد: بایستی روند حرکت و سیر بیانات و تحلیل های امام جمعه و رفتارهای ستاد نمازجمعه به گونه ای باشد که در حد توان مصداق جذب حداکثری و دفع حداقلی باشند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که مصلی مصداق امید، پناه و آرامش همگان است، ادامه داد: امام جمه و اطرافیان نباید سلیقه ای رفتار کنند./9453/302/ب3

ارسال نظرات