۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۸۶۵۴۸
نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی:

تواضع و فروتنی از شاخصه‌های بارز آیت‌الله طالقانی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تواضع و فروتنی از شاخصه‌های بارز آیت‌الله طالقانی بود، گفت: این عالم بزرگوار با وجود این‌که مجتهد بود از اینکه دیگران به او آیت‌الله العظمی بگویند ناراحت می‌شد.
حجت‌الاسلام شيخ مفيد کيايي‌نژاد، نماينده مردم طالقان در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شیخ مفید کیایی‌نژاد، نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در آیین نکوداشت سی و ششمین سالروز رحلت آیت‌الله سید محمود طالقانی که در مجموعه فرهنگی سیدالشهداء(ع) برگزار شد، گفت: شخصیت آیت‌الله طالقانی به عنوان عالمی که خود را وقف پیشبرد انقلاب، نظام و ملت کرد بسیار جای مطالعه و سخن دارد.

 

وی افزود: با بررسی و مرور سخنرانی و بیانات مختلف امام راحل متوجه می‌شویم که به آیت‌الله طالقانی 32 مدال دادند امامی که با هیچ کس تعارف نداشت، یا رهبر معظم انقلاب آیت‌الله طالقانی را یک عالم مجاهد با استقامت، پارسا و پاکیزه معرفی می‌کنند که در دوران مبارزه قبل و بعد از انقلاب در معادلات پیچیده و دشوار سیاسی و امنیتی امتحان خوبی داد.

 

نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آیت‌الله طالقانی با وجود در اختیار داشتن امکانات بر زندگی ساده و بی‌آلایش اصرار داشت که از حد و مرز طلبگی خارج نشود، برخلاف برخی از طلاب که تا به مقامی می‌رسند از حد و مرز خود خارج می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام کیایی‌نژاد با اشاره به بخشی از پیام امام راحل به مناسبت رحلت آیت‌الله طالقانی، اظهار داشت: امام راحل در این پیام می‌فرمایند: «رحمت خدا بر او و پدر بزرگوار او که در رأس پرهیزکاران بود»؛ پدر آیت‌الله طالقانی مجتهد مسلم بود که وجوهات زیادی در اختیار داشت اما به هیچ وجه از بیت‌المال استفاده نمی‌کردند بلکه از درآمد شغل ساعت‌سازی زندگی خانواده خود را اداره می‌کردند.

 

وی با اشاره به ویژگی دیگری از آیت‌الله طالقانی بیان داشت: تواضع و فروتنی یکی دیگر از شاخصه‌های بارز او بود، ایشان با وجود اینکه مجتهد بودند از اینکه دیگران به او آیت‌الله العظمی بگویند ناراحت می‌شدند.

 

نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی افزود: آیت‌الله طالقانی در مقابل امام راحل نیز تواضع و فروتنی زیادی داشتند، برخی تجزیه‌طلبان اوایل انقلاب قصد داشتند او را در مقابل امام راحل قرار دهند اما ایشان در پاسخ به آنها می‌گفت من از خلوص و توکل امام راحل الهام می‌گیرم./807/202/ب2

ارسال نظرات