۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۸۶۳۸۰

بررسی بحران مهاجران در شبکه سی ان ان

خبرگزاری رسا ـ بیشتر کشورهای اروپایی مایل به پذیرفتن مهاجران و پناهجویان نیستند و این در حالی است که بحران های منطقه خاورمیانه که عامل اصلی مهاجرت است، ساخته و پرداخته کشورهای غربی است.
سي ان ان

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، با بالاگرفتن بحران های منطقه خاورمیانه به ویژه بر اثر جنگ های داخلی به وجود آمده در سوریه و عراق، هجوم پناهجویان به کشورهای اروپایی به خبر برجسته اکثر شبکه های خبر تبدیل شده است.

 

شبکه سی ان ان در برنامه ای به بررسی این موضوع پرداخته و طی آن، فدریکو موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی این قاره گفت: ما (کشورهای اروپایی) ثروتمند هستیم و در صلح و آرامش زندگی می کنیم و وظیفه داریم به افرادی که از جنگ خود فرار می کنند، پناه دهیم.

 

در این برنامه سعی شده است تا کشورهای غربی به عنوان طرفدار مهاجران جلوه داده شوند. این در حالی است که خبرهای بسیاری درباره آزار و اذیت مهاجران در کشورهای غربی به ویژه آلمان به گوش می رسد.

 

سی ان ان در این راستا به کارهای تبلیغاتی صورت گرفته در این کشورها می پردازد و از کمپین تهیه کفش برای پناهجویان خبر می دهد. در این حرکت تبلیغاتی عده ای از مردم می گویند که برای پاهای مهاجران که در طی مسیر طولانی به اروپا خسته شده اند کفش تهیه می کنند.

 

 

نکته جالبی که در این برنامه به آن پرداخته و تاکید می شود گزارش سازمان عفو بین الملل است.

 

طبق گزارش این سازمان، کشورهای عربی ثروتمند حاشیه خلیج فارس، با تمام ادعایی که در حمایت از مردم سوریه دارند، تقریبا هیچ پناهجویی را در خود نپذیرفته اند.

 

سی ان ان می افزاید: این در حالی است که این کشورها خود را برای حمایت از مردم سوریه بسیار راغب نشان می دهند و به طور گسترده از گروه های شورشی حمایت می کنند. این اقدامات و جنگ افروزی آنان موجب شده است که مردم سوریه برای حفظ جانشان آواره شوند. گزارش ها حاکی است که کشورهای حوزه خلیج (فارس) در صورت پذیرش پناهجویان، قابلیت جا دادن 2 میلیون نفر را دارند.

 

 

امانپور (مجری سی ان ان) در ادامه می گوید: اما پذیرش پناهجویان در آمریکا و کانادا چگونه است؟ کشورهایی که مدعی صلح طلبی و هستند، درآمد بالایی دارند و در حفظ ارزش های انسانی غلو می کنند. این کشورها حتی برای اتمام بحران سوریه اقدامی مناسب انجام نداده اند تا این مهاجرت گسترده پایان یابد. آمریکا ازآغاز بحران سوریه تاکنون قول پذیرش بیش از هزار و چهارصد مهاجر سوری را داده است./847/ب933/د

ارسال نظرات