۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۸۵۴۴۱
از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور؛

امام جمعه جدید گرمه در خراسان شمالی منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ طی حکمی از سوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام ابوالقاسم تاتاری به عنوان امام جمعه جدید شهر گرمه در استان خراسان شمالی منصوب شد.
حجت الاسلام تاتاري - امام جمعه جديد گرمه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با صدور حکمی، حجت الاسلام ابوالقاسم تاتاری را به عنوان امام جمعه جدید شهر گرمه، مرکز شهرستان گرمه در استان خراسان شمالی منصوب کرد.

حجت الاسلام تاتاری که امام جمعه سابق شهر و بخش شوقان از توابع شهرستان جاجرم بود، در شهرستان گرمه جایگزین حجت الاسلام یونسعلی گرمابی شده که چند روز پیش به عنوان امام جمعه جدید قدمگاه نیشابور منصوب شد.

در حکم حجت الاسلام والمسلمین تقوی خطاب به حجت الاسلام تاتاری، امام جمعه جدید گرمه ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام یونسعلی گرمابی، امام جمعه سابق این شهر، آمده است: بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و تأیید علماء اعلام جنابعالی از طرف رهبر معظم انقلاب به سمت امام جمعه شهر گرمه به مدت سه سال منصوب می شوید.

در ادامه این حکم اظهار امیدواری شده است که حجت الاسلام تاتاری ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خونبار ملت شریف ایران دارند، آشنا ساخته و ضمن دعوت به وحدت و همبستگی، آنها را از تفرقه و اختلاف برحذر دارد.

این حکم می افزاید: امید است روحانیت معظم، اهالی محترم و ارگان ها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته و همکاری لازم را در انجام هر چه باشکوه تر نماز جمعه در محل داشته باشند.

حجت الاسلام حسین عابدینی، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به انتصاب حجت الاسلام تاتاری به عنوان امام جمعه جدید شهر گرمه، اظهار کرد: مراسم معارفه امام جمعه جدید گرمه جمعه هفته جاری با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: با انتصاب امام جمعه سابق شهر شوقان به عنوان امام جمعه جدید گرمه، هنوز برای شهر شوقان شهرستان جاجرم امام جمعه جدیدی معرفی نشده و بر اساس برنامه از این هفته نماز جمعه این شهر با امامت امام جمعه موقت برپا خواهد شد.

حجت الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام یونسعلی گرمابی هم که از اردیبهشت 89 تاکنون به عنوان امام جمعه گرمه فعالیت می کرد از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به عنوان عنوان جمعه جدید شهر قدمگاه نیشابور منصوب شده است.

گفتنی است، شهرستان گرمه با سه نقطه شهری و 14 روستای بالای 20 خانوار و مجموعا 26 هزار نفر جمعیت در 170 کیلومتری جنوب غربی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

شایان ذکر است، بنا به اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در حال حاضر از مجموع 22 شهر موجود در استان، نماز باصلابت جمعه در 17 شهر آن برگزار می شود.

همچنین بر اساس گزارش این شورا، با توجه به بررسی های انجام شده به طور میانگین هر هفته 20 درصد جمعیت شهرهای محل برگزاری نماز جمعه در استان در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با جمعیت 918 هزار نفری هشت شهرستان و 22 شهر دارد که 52 درصد جمعیت آن در شهرها و مابقی در مناطق روستایی سکونت دارند./9314/302/ب3

 

ارسال نظرات