۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۸۵۳۲۶
امام جمعه بابل:

دولتمردان در توافق ژنو از خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبری عدول کردند/ ضرورت بررسی برجام در مجلس

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این‌که پذیرفتن برجام برای قطع امید دشمنان و برای ساختن قوای داخلی بود نه اینکه زمینه ای برای فرصت سازی دشمنان باشد، گفت: متأسفانه در توافق ژنو از خطوط قرمز تعیین شده مقام معظم رهبری عدول شده است و این مسأله موجب نگرانی برای جامعه ما است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در خطبه های نمازجمعه این هفته بابل با اشاره به نمازجمعه و اهمیت آن در اسلام گفت: مؤمنان قبل از ورود به نمازجمعه باید آداب این نماز سیاسی و عبادی را رعایت کنند که از جمله آن آراستن ظاهر و پوشیدن بهترین لباس‌ها برای ورود به نمازجمعه است.

 

وی به روز دحوالارض و عظمت این روز اشاره کرد و افزود: روز دحوالارض از جمله روزهای بسیار با اهمیت در اسلام است که بر روزه داری در آن روز و عبادت در شب آن تأکید شده است.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل به علت نامگذاری این روز پرداخت و خاطرنشان کرد: به تعبیر قرآن کریم دحوالارض روزی است که اولین خشکی بعد از فراگیر شدن زمین از آب ظاهر شد و خشکی پس از آن در زمین فراگیر شد.

 

حجت الاسلام روحانی با گرامیداشت روز تعاون و نقش اثر گذار آن در اقتصاد اسلامی، اظهار داشت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی، دولت باید با زمینه سازی و گسترش شرکت‌های تعاونی، زمینه ساز نقش موثر آن در اقتصاد کشور شود.

 

وی به رابطه تعاونی ها و اقتصاد مقاومتی پرداخت و تصریح کرد: یکی از بهترین راهها برای اقتصاد مقاومتی، توجه به شرکت‌های تعاونی و ظرفیت مردمی آن برای حضور مؤثر در اقتصاد کشور است.

 

امام جمعه بابل سرمایه گذاری در کشور را برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش قدرت اقتصادی جامعه موثر دانست و تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از دارندگان پول و سرمایه، پول‌های خود را در بانک ها نگهداری می‌کنند و حاضر نیستند که با با راه اندازی واحدهای تولیدی قدم مؤثری را برای اشتغال جوان‌ها در جامعه بردارند.

 

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان و نظرات صریح ایشان در خصوص برجام، گفت: بر خلاف برخی اظهار نظرها، نظر صریح مقام معظم رهبری بر ارسال توافقنامه به مجلس شورای اسلامی و بررسی دقیق ابعاد حقوقی آن است.

 

حجت الاسلام روحانی با انتقاد از برخی مسؤولان دولتی که حاضر به بررسی برجام در مجلس نیستند، اظهار داشت: برجام تعهدات سنگینی را بر اساس توافق ژنو بر ملت ما تحمیل می‌کند که متأسفانه بعضی از این تعهدات دائمی و ابدی است که براساس قانون اساسی باید مورد تأیید مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

 

وی افزود: متأسفانه در توافق ژنو از خطوط قرمز تعیین شده مقام معظم رهبری عدول شده است و این مسأله موجب نگرانی برای جامعه ما است.

 

استاد حوزه علمیه بابل به بازرسی دائمی کشورهای غربی از مراکز مختلف کشور بر اساس توافقنامه ژنو پرداخت و تأکید کرد: متأسفانه مسؤولان تیم مذاکره کننده علی رغم وجود برخی نکات مثبت در برجام، نظارت ابدی را بر مراکز صنعتی و هسته ای کشور پذیرفتند.

 

وی ادامه داد: مگر می شود ملت ما نه تنها در این زمان بلکه در آینده زیر بار تعهدات سنگین برود و کسی نظری ندهد.

 

حجت الاسلام روحانی به امیدواری کشورهای غربی پس از برجام برای نفوذ در کشور پرداخت و تصریح کرد: کشور غربی و دشمنان ما با این برجام به شدت امیدوار شدند تا در کشور ما نفوذ کنند.

 

وی افزود: پذیرفتن برجام برای قطع امید دشمنان و برای ساختن قوای داخلی بود نه اینکه زمینه ای برای فرصت سازی دشمنان باشد.

 

امام جمعه بابل با درخواست از نمایندگان مجلس شورای اسلام برای دقت نظر کارشناسی و تطبیق آن با قانون اساسی، دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و مصالح کشور تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دقت مفاد برجام را براساس تعهدات حقوقی آن مورد بررسی قرار دهند تا شایسته ترین مساله برای ملت ما صورت بگیرد.

 

وی با تقدیر از سازندگان فیلم محمد رسول الله(ص) از این اثر هنری به عنوان کاری ماندگار و اثرگذار نام برد و گفت: ساخت فیلم محمد رسول الله(ص) براساس دغدغه های مقام معظم رهبری بود تا در قالب یک اثر هنری شایسته در عرصه جهانی از جایگاه پیامبر اسلام دفاع کند.

 

حجت الاسلام روحانی بر استقبال از این اثر هنری به منظور تشویق سازندگان آن تاکید کرد و افزود: مردم ما فیلم محمد رسول الله(ص) را به نیت عرض ارادت محضر پیامبر و تقدیر از سازندگان آن مشاهده کنند./1313/201/ب2

ارسال نظرات