۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۸۵۲۸۲

حاشیه‌های مراسم دعای کمیل زائران ایرانی در مدینه

خبرگزاری رسا ـ در نخستین مراسم معنوی دعای کمیل مدینه منوره در بین الحرمین، جانبازان که در قالب کاروانی ویژه به حج مشرف شده‌اند درکنار دیگر زائران سرزمین وحی نوای یا رب یا رب را زمزمه کردند.
دعاي پرفيض كميل در مدينه

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج از مدینه منوره، در نخستین مراسم روحبخش دعای کمیل دربین الحرمین مدینه منوره ، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ، اعضای هیئت‌های اعزامی مراجع عظام تقلید ، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و آقای صادقی سفیر جمهوری اسلامی در ریاض حضور داشتند.

 

در ابتدای مراسم صالح اطهری فرد از قاریان کشورمان آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت کرد و برنامه با مناجات حاج علی فراهانی و حاج مرتضی طاهری از مداحان اهل بیت عصمت وطهارت ادامه یافت.

 

نخستین دعای پر فیض کمیل در حج تمتع 94 دربین الحرمین مدینه منوره را محمدرضا غلامرضا زاده قرائت کرد.

 

دراین مراسم معنوی جانبازان که در قالب کاروانی ویژه به حج مشرف شده‌اند، در کنار دیگر زائران سرزمین وحی نوای یا رب یا رب را زمزمه کردند.

 

زائران ایرانی در پایان این مراسم در اقدامی زیبا ، فضای بین‌الحرمین را نظافت کردند و نظم کاروان‌ها و زائران ایرانی در این مراسم مورد توجه بود.

 

این مراسم با همکاری نیروهای نظامی و امنیتی سعودی که قبل ازآغاز دعای پرفیض کمیل در محدوده برگزاری مراسم مستقر شده بودند در فضایی آرام برگزار شد.

 

زوار ایرانی در صفوفی منظم‌ وارد محوطه بین‌الحرمین شدند و ماموران سعودی تدابیر لازم را برای حضور زائران حرم نبوی در این مراسم اتخاذ کردند.

 

نخستین مراسم دعای کمیل مدینه با دعای سرپرست حجاج ایرانی برای سربلندی اسلام و مسلمین وطول عمر مقام معظم رهبری در ساعت بیست وسه بوقت محلی به پایان رسید./1330/د101/ی

ارسال نظرات