۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۲۸۵۲۶۱
امام جمعه موقت کاشان:

شهید دلواری از ظرفیت دینی و ملی جنوب کشور به بهترین نحو استفاده کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با اشاره به این که شهید رییسعلی دلواری در قیام جانانه خود بر علیه استعمار توانست از ظرفیت دینی و ملی مردم جنوب کشور به بهترین نحو استفاده کند، گفت: بصیرت و معنویت موجود در ادبیات ملت شریف ایران ایجاب می کند تا همواره در ایجاد ارتباط با کشورهایی که سوء پیشینه دارند تأمل کنند.
حجت الاسلام احتشام

حجت الاسلام علی احتشام، امام جمعه موقت کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که شهید رییسعلی دلواری در قیام جانانه خود بر علیه استعمار توانست از ظرفیت دینی و ملی مردم جنوب کشور به بهترین نحو استفاده کند، گفت: بصیرت و معنویت موجود در ادبیات ملت شریف ایران ایجاب می کند تا همواره در ایجاد ارتباط با کشورهایی که سوء پیشینه دارند تأمل کنند.

 

وی با اشاره به این که ایران اسلامی از رابطه با کشورهای مستعمر ذوق زده نمی شود، گفت: بدیهی است که دولت های مستکبر و زورگو تا زمانی که در برابر خود ملت های ستمکش ببینند همراه هستند، اما اگر ملتی در برابر آنها به واسطه مقاومت خود بایستد، به مبارزه با آن ملت می پردازند.

 

حجت الاسلام احتشام با اشاره به رفت و آمد کشورهای غربی برای ایجاد رابطه پسا تحریم، گفت: این اقدام کشورهای غربی نه از سر عواطف و عقلانیت، بلکه از سر اجبار و اضطرار است.

 

امام جمعه موقت شهر کاشان قدرت ایران اسلامی را برگرفته از پیام جهانی انقلاب امام راحل دانست و گفت: ملت ایران با حمایت های رهبر معظم انقلاب عرصه را بر زورگویان و قدرت های جهانی تنگ کرد است.

 

وی با بیان این که کشورهای غربی برای استفاده از ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور ایران، مسابقه در آمد و شد گذاشته اند، گفت: ملت ایران باید بیدار باشند و بدانند همواره زورگو و ظالم دشمن ایران اسلامی است.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: تا زمانی که کشورهای استعمار گر از خوی استعمار، تجاوز و استثماری خود فاصله نگرفته اند باید در ارتباط با آنها احتیاط کرد و از رابطه با آنها ذوق زده نشد./1307/302/ب2

ارسال نظرات