۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۸۵۲۵۶
امام جمعه آشتیان:

استقامت در راه حق از نشانه های مهم شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آشتیان گفت: در سیره ائمه(ع) یکی از نشانه‌های مهم شیعه استقامت در راه حق عنوان شده و به گونه‌ای که سعادت حقیقی در گرو این خصلت قرار گرفته و توکل به خداوند در شرایط سخت از نشانه‌های استواری ایمان و پیروزی در آزمایش الهی بیان شده است.
حجت الاسلام غلامرضا نيشابوري، امام جمعه آشتيان

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان در گفت‌وگو با  خبرگزاری رسا، گفت: در سیره ائمه(ع) یکی از نشانه‌های مهم شیعه استقامت در راه حق عنوان شده و به گونه‌ای که سعادت حقیقی در گرو این خصلت قرار گرفته و توکل به خداوند در شرایط سخت از نشانه‌های استواری ایمان و پیروزی در آزمایش الهی  بیان شده است.

 

شخصیت انسان در گرو عزت نفس او است

امام جمعه آشتیان با بیان اینکه شخصیت انسان در گرو عزت نفس اوست، اظهار کرد: خداوند انسان را عزیز آفریده و هرگز اجازه نمی‌دهد دیگران شخصیت او را تحقیر کنند و در این رابطه نیز تأکیدات فراوانی در سنت اسلامی آمده به ویژه اینکه انسان در اسلام خلیفة‌الله لقب دارد و این عنوان به دلیل جسم و بدن او نیست بلکه روح و عزت نفس او این لقب را یدک می‌کشد.

 

حجت‌الاسلام نیشابوری امانت‌داری و راستگویی را از دیگر ویژگی‌های مسلمانان و پیروان سایر ادیان الهی برشمرد و اظهار کرد: راستگویی مقام و منزلت انسان مؤمن را نزد خدا و بزرگان دین بالا می‌برد، این قداست ویژه مؤمنان پرهیزگار است و سخن چینان و دروغگویان را شامل نخواهد شد.

 

امام جمعه آشتیان رسیدگی به امور خانواده از سوی والدین را لازمه ایمان دانست و افزود: اهمیت دادن به نهاد خانواده و خوش‌رفتاری با اعضاء یکی از نشانه‌های مؤمن شیعه است، در واقع شیعه واقعی هیچ‌گاه تنگ نظر و بد دل نمی‌شود و غیرت دینی نیز با سخت گیری و بد دلی فرق می‌کند.

 

جلب رضایت الهی برای مؤمن از هر چیزی بالاتر است

حجت‌الاسلام نیشابوری تصریح کرد: جلب رضایت الهی برای مؤمن از هر چیزی بالاتر است، متأسفانه امروزه عده‌ای رضایت خلق را حتی اگر در تقابل با رضایت خداوند باشد اولویت می‌دهند؛ مؤمن هیچ‌گاه خشم خدا را برای رضایت مردم نمی‌خرد، چرا که می‌داند ارجحیت دادن رضایت مردم بر رضایت خداوند انسان را به تباهی در دنیا و آخرت خواهد کشاند.

 

امام جمعه آشتیان بیان کرد: رضایت خداوند به تدریج رضایت بندگان صالح را نیز به همراه خواهد داشت، تربیت کودکان از ابتدا باید به گونه‌ای باشد که در تمام امور، خداوند سرلوحه قرار گیرد نه رضایت بندگانی که امروز هستند و فردا نخواهند بود.

 

حجت‌الاسلام نیشابوری خاطرنشان کرد: تربیت مؤمن واقعی از خانواده و رسانه نشأت می‌گیرد البته استعداد و ظرفیت خدادادی فرد بسیار مهم است اما متأسفانه برخی افراد از کمترین استعداد خود هم در راه تربیت‌پذیری دینی استفاده نمی‌کنند و به بهانه‌های واهی عمر را به بطالت می‌گذرانند.

 

امام جمعه آشتیان در ادامه گفت: رعایت عدالت و انصاف نه تنها از واجبات دینی است، بلکه از نشانه‌های استواری عقل به شمار می‌آید، مؤمن واقعی با قدری تمکن مالی از دایره انصاف خارج نمی‌شود و باید قبل از هر آرزویی ابتدا از خدا بخواهیم ظرفیت و جنبه آن را به ما بدهد تا آرزویمان اسباب ضلالت نشود./842/302/ب2

ارسال نظرات