۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۸۴۵۳۵
استاد حوزه علمیه بابل خواستارشد؛

دستاوردهای ازدواج برای جوانان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل تکامل معنوی، گسترش روابط اجتماعی و رشد اقتصادی را سه دستاورد ازدواج دانست و گفت: دستاوردهای مهم ازدواج در حوزه های مادی و معنوی برای جوانان در جهت ترغیب آنها به این سنت الهی تبیین شود.
محمد پور رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پوررمضان، استاد حوزه علمیه بابل، امروز در نشست سبک زندگی اسلامی در مقبره سید نظام الدین گلوگاه بابل با اشاره به دیدگاه اسلام در خصوص ازدواج و آثار آن گفت: انسان با ازدواج، از خودخواهی و خود پرستی به سوی دگردوستی گام می نهد و از منیت خارج می شود.

 

وی به تبیین این مساله پرداخت و افزود: ازدواج موجب تکامل اخلاقی و معنوی یک فرد می شود زیرا به تجربه ثابت شده است که فرد مجرد علی رغم داشتن سن زیاد، هیچگاه به پختگی یک فرد متاهل نمی رسد.

 

امام جمعه سابق باباحیدر به تفاوت های نگاه یک مرد مجرد و متاهل در امور مادی پرداخت و خاطرنشان کرد: یک مرد مجرد تمام درآمد خود را صرف امور شخصی خود می کند اما مرد متاهل، لذت خود را در تامین معیشت همسر و فرزندان می بیند که این نگاه نشان دهنده تعالی اخلاقی و معنوی یک فرد است.

 

وی با اشاره به دیدگاه شهید مطهری در خصوص تجرد در بین کشیش های مسیحی، ادامه داد: بخش مهم تکامل در پرتو ازدواج و تشکیل خانواده پیدا می شود و افراد پاک مجرد که به بهانه اصلاح نفس ازدواج نکرده‌اند، اغلب شان در آخر عمر پشیمان شدند.

 

حجت الاسلام پوررمضان صیانت از انحرافات جنسی را از دیگر دستاوردهای ازدواج عنوان و تصریح کرد: ازدواج عامل صیانت همسران از گرایش به رفتارهای جنسی ناصحیح است و سلامت اخلاق جنسی و شهوانی انسان و افزایش روحیه معنوی را به همراه دارد.

 

وی با بیان این مطلب که یکی از کارکردهای خوب ازدواج گسترش ارتباطات جمعی است، اذعان کرد: براساس آیه 54 سوره مبارکه فرقان، یکی از نعمت های خوب پروردگار ازدواج و پیوند میان دو خانواده، طایفه و خویشاوند شدن آنها با یکدیگر است.

 

استاد حوزه علمیه بابل تعالی اجتماعی و گسترش ارتباطات را از دستاوردهای ازدواج عنوان کرد و اظهار داشت: زنی که به طایفه ای یا خانواده ای داده یا گرفته می شود، درحکم سوزنی است که همواره دوخانواده وطایفه را به هم می دوزد.

 

وی افزود: یکی از عملکردهای تشکیل خانواده و سنت لطیف ازدواج، رونق اقتصاد خانواده است زیرا شکوفایی عقل معیشیت و تدبیر در حوزه اقتصاد را به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام پور رمضان به وعده خداوند متعال برای تامین معیشت و یاری اقتصادی افراد متاهل، گفت: خداوند وعده داده است تا از فضل خود افراد متاهل را بی نیاز گرداند تا گشایش در زندگی اقتصادی آنها ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: یکی از عوامل ارتباط تشکیل خانواده با رشداقتصادی، احساس بار مسؤولیت در زندگی مشترک است زیرا زوج سعی می‌کنند تا به هر صورت ممکن از عهده این مسؤولیت با موفقیت برآیند.

 

استاد حوزه علمیه بابل با توصیه به خانواده برای تبیین دستاوردهای ازدواج در بین اعضا، خاطرنشان کرد: امروز یکی از معضلات جامعه ما بالا رفتن سن ازدواج است و اگر در این زمینه کاری همگانی صورت نگیرد، اثرات آن برای آینده جامعه ما خطرناک است./1313/پ202/ب4

ارسال نظرات