۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
کد خبر: ۲۸۴۱۵۶
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اصفهان:

دولت آرامش را در بعد سیاسی و اقتصادی ایجاد کرده است/ قوای سه گانه وحدت خود را حفظ کنند

خبرگزاری رسا- وزیر بهداشت عملکرد دولت در ایجاد آرامش اقتصادی، سیاسی و خدمات رسانی به اقشار محروم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: افزایش تولید و رونق اقتصادی از مسیر سرمایه گذاری بین المللی رخ می دهد که همدلی و همزبانی بین مردم، دولت و مسئولین مقدمه آن است، قوای سه گانه وحدت خود را حفظ کنند.
قاضي زاده وزير بهداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در مراسمی که به مناسبت هفته دولت و بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در مسجد مصلی میدان قدس اصفهان برگزار شد، گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره اتفاقاتی رخ داده که اگر ولایت فقیه و فصل الخطاب بودن ایشان و اعتقاد و اعتماد مردم به آرمان های انقلاب نبود، هر کدام از این حوادث می توانست نظام را ساقط کند.

 

وی ادامه داد: امروز تحت عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عج) و زعامت رهبر معظم انقلاب، ایران قدرتمند ترین و با ثبات ترین کشور درمنطقه است که این مهم البته به برکت خون شهدا به دست آمده و ما باید پاسدار خون شهدا باشیم.

 

وزیر بهداشت و درمان افزود: یکی از اهداف بزرگ شهدایی که انقلاب را به پیروزی رساندند، آرامش، آسایش و رفاه مردم بوده است که می تواند تاثیر به سزایی در حفظ ارزش های اسلامی داشته باشد و امروز هم دولت و مجلس در حوزه های اشتغال و رونق اقتصادی تلاش فراوانی می کنند تا آرامش را برقرار کنند.

 

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر لزوم تامین آرامش و آسایش مردم در حکومت دینی، گفت: قوام دین در سلامت، آسایش و رفاه مردم جامعه است و الحمدلله در این 2 سال دولت به فرموده رهبر معظم انقلاب توانسته آرامش را در بعد سیاسی و اقتصادی ایجاد کند و کارنامه موفقی داشته است.

 

وی اظهار داشت: در اقتصاد، نوساناتی را که در تورم و بازار سکه و ارز و چند نرخی بودن هر روزه شاهد آن بودیم، کنترل شد و هر چند هنوز اجناس را گران می خریم، اما واقعیت این است که تورم بالای 40 درصد بود و اکنون این رقم به حدود 15 درصد رسیده است، هر چند هنوز با آن چه مردم خواهان آن هستند فاصله داریم.

 

وزیر بهداشت و درمان ابراز داشت: در بعد سیاسی با تلاش فرزندان انقلابی این ملت بزرگ، به خصوص آقای دکتر ظریف و حمایت های بی دریغ رهبر انقلاب و مردم همیشه در صحنه، توانستیم توافق هسته ای را با 5+1 به امضا برسانیم که امیدواریم باعث رشد اقتصادی کشور شود.

 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: تولید و رونق اقتصادی از مسیر جذب سرمایه گذاری بین المللی اتقاق می افتد و باید سرمایه گذاران بین المللی را برای حضور در ایران تشویق کنیم، که همدلی و همزبانی دولت، ملت و مسئولین مقدمه ایجاد آن است و نیازمند هماهنگی و آرامش در کشور هستیم.

 

هیجانات منافی آرامش در آستانه انتخابات می تواند جذب سرمایه گذاری در کشور را دچار اختلال کند

وی هشدار داد: احتمال بروز هیجانات منافی آرامش در برخی نقاط کشور وجود دارد که با توجه به نزدیک بودن انتخابات می تواند تشدید شود و این می تواند جذب سرمایه گذاری در کشور را دچار اختلال کند، باید مراقب و هوشیار باشیم، قوای سه گانه وحدت خود را حفظ کنند و در عملکرد خود مواظب باشند تا به وحدت ملی خدشه ای وارد نشود.   

 

وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: امام(ره) همیشه هشدار می دادند که هیچ قدرتی جز هوای نفس، خود خواهی و منفعت طلبی و گروه گرایی نمی تواند شما را شکست دهد، تنها راه تسلط دشمن بر ما پیروی از هوای نفس است، باید از خود عبور کنیم و به منافع ملی توجه کنیم تا همواره پیام های امید بخش به گوش برسد.

 

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: شهید رجایی همواره به محرومین و مستضعفین توجه داشت و انقلاب اسلامی بدون توجه به ضعفا و فقرا و مرزنشینان و درماندگان از مسیر خود خارج شده و بیرون از ریل خود قرار می گیرد، به همین منظور و با تاکیدهای مقام معظم رهبری در این دولت هم توجه ویژه ای به ضعفا وجود داشته است.

 

در بهداشت و درمان دولت تصمیمات بسیار خوبی گرفت

وی افزود: دولت در بخش خدمات به محرومین جامعه و توزیع سبد کالا هر چند شروع خوبی نداشت، اما این کار را به خوبی ادامه داد و هنوز هم ادامه دارد و بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ادامه دارد، در بهداشت و درمان هم رییس جمهور تصمیمات بسیار خوبی را گرفت.

 

وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: شخص رییس جمهور بهترین مدافع طرح نظام سلامت بودند و خودشان در برابر موانع موجود ایستادند، رهبری و مجلس هم دفاع کردند، 10 میلیون نفر بیمه شدند، 2 هزار خانه بهداشت در نقاط محروم ساخته شد، مکمل های دارویی در اختیار محرومین قرار گرفت و زایمان طبیعی رایگان شد.

 

قاضی زاده هاشمی در ادامه ذکر خدمات بهداشتی دولت، گفت: داروهای بیماران صعب العلاج تا 90 درصد تامین شد، هزینه ها از 37 درصد به 6 درصد در مناطق شهری و 3 درصد در مناطق روستایی کاهش پیدا کرد و در مجموع حدود 8 هزار میلیارد دولت در این زمینه هزینه کرد و در کنار آرامش سیاسی و اقتصادی، صحبت و تعامل با همسایگان نیز دنبال شد.

 

رعایت اعتدال در سایه اخلاق اسلامی راه رسیدن کشور به پیشرفت است

وی اظهار داشت: شعار امروز ما جز کار و تلاش برای پیشرفت کشور و جوانان عزیز نیست و این جز با رعایت اعتدال درسایه اخلاق اسلامی حاصل نمی شود و امیدواریم اخلاق در راس برنامه های مسئولین و صاحبان تریبون ها قرار گیرد و همگی به تاسی از پیامبر اعظم(ص) که برای ارتقای مکارم اخلاق مبعوث شدند، اخلاق اسلامی را در همه کارهای خود در نظر داشته باشیم.

 

وزیر بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: در چنین حکومتی با رهبری گرانقدر و میراثی ماندگار از شهیدانی مانند رجایی و باهنر باید در گمانه زنی ها، اظهار نظر ها، تصمیمات و رفتار و سکنات خود دقت کنیم و از پارتی بازی و ریا خودداری کنیم، دولتی که برآمده از رای مردم است و حکم رییس جمهور آن با امضای ولی فقیه به مشروعیت رسیده، می تواند برهمه مشکلات فائق آید.

 

قاضی زاده هاشمی ایمان به وعده های الهی و تلاش را رمز پیروزی دانست و گفت: بدانیم که دست خدا بالای سر این نظام و ملت است و خداوند ما را تنها نخواهد گذاشت و باور کنیم که ساختن کشور تنها از مسیر همدلی و همکاری و رفاقت ممکن خواهد بود.

 

وی در پایان ابراز داشت: امروز موقعیت ایران در دنیا به گونه ای است که همه دنیا به ما نیاز دارند و شرط عقل این است که از علم و خوبی ها و تکنولوژی کشورهای پیشرفته استفاده کنیم تا رفاه و آسایش بیشتر را برای ملت خود رقم بزنیم و انشاء الله بتوانیم برای جهانیان الهام بخش باشیم. /869/پ201/ش

ارسال نظرات