۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۸۳۹۹۸
مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

برگزاری مسابقات تسنیم و تلاوت قرآن کریم در اهواز

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری مسابقات تسنیم و تلاوت قرآن کریم با رویکرد جدید و ویژه مدیران و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌های آن‌ها خبر داد.
قاسم مقدمي ، مسؤول دارالقرآن تبليغات اسلامي خوزستان

قاسم مقدمی، مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، درباره برگزاری مسابقات قرآن «تلاوت» و «تسنیم» در استان بیان داشت: مسابقات قرآنی تلاوت برای عموم مردم در نظر گرفته شده است که در سه رشته قرائت و تحقیق، مفاهیم و حفظ برگزار شد.

 

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در رشته‏ های حفظ و قرائت قرآن کریم، ادامه داد: مسابقات قرآنی تلاوت در سه رشته حفظ 15 جزء، حفظ کل و قرائت تحقیق برگزار شد.

 

این مقام مسؤول عنوان کرد: مسابقات قرآنی «تسنیم» در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم با محوریت سبک زندگی اسلامی به همت سازمان دارالقرآن‌الکریم و با همکاری ‌ادارات ‌کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

مقدمی گفت: مسابقات قرآنی «تسنیم» ویژه مدیران و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌های آن‌ها  است که همزمان با سراسر کشور در خوزستان برگزار شد.

 

مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: فراگیری قرآن کریم و آشنایی و انس با مفاهیم نورانی آن از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگ دینی و از وظایف تمام آحاد جامعه اسلامی است.

 

وی افزود: از همین رو با توجه به جایگاه دستگاه‌های فرهنگی کشور در توسعه و نشر آموزه‌های دینی در سطح جامعه، انس با قرآن در بین کارکنان این دستگاه‌ها و خانواده‌های آن‌ها به عنوان نهادهای دینی و اسلامی امری ضروری به شمار می‌رود.

 

این مقام مسؤول بیان داشت: مسابقه های ویژه برادران صبح پنج شنبه، 5 شهریورماه و مسابقات ویژه خواهران صبح جمعه، 6 شهریورماه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

 

مقدمی با اشاره به این که دوره های ابتدایی این مسابقات با نام نویسی 30 تا 40 نفر برگزار شده است، ادامه داد: در رشته تحقیق، حفظ کل و 15 جزء بیش از 100 نفر نام نویسی کردند.

 

مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان درباره دومین دوره مسابقات تلاوت قرآن کریم اظهارداشت: این دوره مسابقات با رویکرد جدیدی نسبت به مسابقات دوره های پیش انجام خواهد شد و افزون بر تلاوت و ادای محفوظات شرکت کنندگان باید با مفاهیم آیات قرآن آشنایی کامل و بر آن ها تسلط داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: برگزیدگان مسابقات قرآنی تسنیم و تلاوت افزون بر دریافت جوایز ارزنده به مرحله کشوری این رقابت‌ها راه پیدا می کنند./9453/ت302/ح

ارسال نظرات