۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۲۸۳۸۹۷
کارشناس دینی:

انسان در مسیر زندگی نیازمند بهره‌گیری از محضر علمای ربانی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: انسان باید از زندگی عبرت بگیرد و از وجود علما بهرمند شود و یا کتب اخلاقی را مطالعه کند تا مسیر صحیح زندگی کردن را بیاموزد.
حجت الاسلام داود رمضاني علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی جمعه  شب در جمع زائران حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان، با اشاره به این که شهدا انسان های برگزیده خدا بودند و در زندگی شان خدا موج می زد، گفت: شهدا تابع امر الهی بودند و خود را فدای اسلام و قرآن کردند.

 

وی افزود: خداوند در سوره عصر می فرماید تمام انسان ها در ضرر و زیان هستند که در تفسیر آن می توان گفت سرمایه عمر مانند یخی است که در حال آب شدن است.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که هر نفس، انسان را یک قدم به مرگ نزدیک می کند، گفت: خداوند می فرماید ما برای انسان دو چشم، دو لب و یک زبان قرار دادیم که با دقت در نعمات خداوند می توان ارزش والای آنها را دریافت، چرا که با نقص در یکی از آنها، انسان دچار مشکلات فراوانی می شود.

 

این کارشناس دینی ابراز کرد: خداوند 12 چشمه شیرین در زیر زبان انسان قرار داده است که اگر این چشمه ها وجود نداشته باشد انسان قادر به حرف زدن و غذا خوردن نیست.

 

وی با اشاره به این که خداوند دارای قدرتی لایزال است، گفت: انسان باید از زندگی عبرت بگیرد و از وجود علما بهرمند شود و یا کتب اخلاقی را مطالعه کند تا مسیر صحیح زندگی کردن را بیاموزد.

 

به گفته وی، انسان نباید دلخوش به تعریف و تمجید دیگران باشد و با یک پیروزی مغرور شود، چرا که غرور و خود بزرگ بینی موجب متوقف شدن پیشرفت می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی با تأکید بر این که انسان باید بداند که در این دنیا مسافر است، گفت: خداوند خطاب به پیامبر اسلام(ص) می فرماید تو خواهی مُرد و دیگران هم می خواهند مُرد، بنابراین خوش به حال افرادی که دست پر دنیا را ترک می کنند.

 

این کارشناس دینی با سفارش به تکیه بر خداوند متعال و ائمه اطهار(ع)، افزود: شهدا به معنای واقعی انسان هایی خدایی و دلباخته امام بودند و این ادعا را در عمل اثبات کردند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات