۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۸۳۶۴۹
امام جمعه شوشتر:

ائمه جمعه نقش مهمی در ایجاد همدلی بین مردم و دولت دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر با اشاره به نقش ائمه جمعه در تحقق شعار سال، گفت: ائمه جمعه نقش مهمی در ایجاد همدلی و وحدت میان مردم و دولت ایفا می کند.
حجت الاسلام شکرالله سليماني ، امام جمعه شوشتر

حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فریضه نماز جمعه گفت: نماز جمعه فریضه ای است که از نظر روایات، سنت پیامبر و اهل بیت(ع) دارای جنبه های گوناگون است که یکی از این جنبه ها اجتماع عظیم هفتگی مسلمانان می‌باشد.

 

وی افزود: ابعاد گوناگون اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و عبادی نماز جمعه از مهم ترین عوامل پویایی در جامعه است.

 

حجت الاسلام سلیمانی نماز جمعه را بالاترین منادی وحدت در اجتماع دانست و اظهار داشت: مسلمانان در پایان هر هفته با گردهمایی بزرگی که در نماز جمعه تشکیل می دهند وحدت خود را به نمایش می گذارند.

 

امام جمعه شوشتر تصریح کرد: اسلام بر دوپایه اعتقاد به توحید و وحدانیت خدا و وحدت امت اسلامی پایه گذاری شده که نماز جمعه می تواند در تقویت توحید و تحکیم مبانی اعتقادی و ایجاد اتحاد میان آحاد جامعه تأثیر گذار باشد.

 

وی با اشاره به نقش امام جمعه در تحقق شعار سال گفت: تریبون نماز جمعه بیانگر مواضع ولایت و رهبری است و از سویی همه نیروهای انقلاب و فرزندان دلسوز نظام که زیر چتر ولایت هستند پای خطیبی که مواضع ولایت را بیان می کند قرار می گیرند؛ امام جمعه نقش مهمی در ایجاد همدلی و وحدت میان مردم و دولت ایفا می کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر ادامه داد: ائمه جمعه می توانند در تحکیم مبانی وحدت ملی در اجتماع تأثیر گذار باشند و پل ارتباطی میان نظام، مردم و دولت هستند./9453/ت302/ب4

ارسال نظرات