۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۸۳۶۴۳
نماینده خبرگان رهبری:

عرفان بدون ولایت به بیراهه می رود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با بیان این‌که بدون ولایت کسی نمی تواند به مقام حقیقی عرفان ناب اسلامی برسد، گفت: عرفان بدون ولایت به بیراهه می رود.
حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار اعضای کانون جوانان رضوی و فعالان جشن‌های دهه کرامت استان اظهار داشت: بدون ولایت کسی نمی تواند به مقام حقیقی عرفان ناب اسلامی برسد.

 


وی با تأکید بر این‌که عرفان بدون ولایت به بیراهه می رود، تصریح کرد: هرچه داریم از ناحیه اهل بیت عصمت و طهارت است و در زیارت جامعه کبیره نیز تعابیر ارزشمندی آمده با این مضامین است، بنابراین بایستی قدرشناس نعمت ولایت در کشور بوده و به بهره‌مندی از نعمت ولایت فقیه شکرگزار باشیم.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) یک نعمت بزرگ برای ملت ایران است، گفت: پناه ایرانیان این دو حرم منور است. امام رضا(ع) بدری درخشان و ماه شب چهارده است و در تاریکی و ظلمت جهان مایه روشنی و برکت می باشد.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که این اماکن متبرکه پناهگاه درماندگان و مردم ایران در تمامی دوران طلایی تاریخ است، خاطرنشان کرد: پرچم ولایت خداوند در این مکان های مقدس برافراشته شده و مردم نیز زیر سایه آن ها در خدمت ولایت و حکومت علوی هستند.

 


وی مشهد مقدس را پایتخت معنوی ایران دانست و گفت: امیدواریم همه از کلمات و سخنان این بزرگان بهره ببریم و متأسفانه در حال حاضر جهان با خشونت و افراطی‌گری مواجه است، که همه این مسائل ناشی از دوری از معارف انسان‌ساز و الهی اهل بیت عصمت و طهارت است.

 


همچنین سیدمحمدرضا مقدم زاده، از خادمان حرم رضوی در این دیدار با بیان این‌که یکی از اهداف کاروان‌های رضوی ترویج فرهنگ زیارت از بعید است، اظهار داشت: آستان قدس رضوی به منظور زیارت از راه دور بارگاه امام رضا(ع) از سوی درماندگان، از هشت سال پیش خادمان حرم مطهر را به شهرستان های کشور اعزام می کند.

 


وی با بیان این‌که در سال جاری اعزام کاروان زیر سایه خورشید به 250 شهرستان کشور صورت گرفت و این کاروان به برخی از کشورهای خارجی شیعه نشین نیز عزیمت کردند، گفت: استقبال مردم از این کاروان، مشوقی برای خادمان بوده تا بتوانند با عزم بیشتری کاروان زیر سایه خورشید را به نقاط مختلف کشور اعزام کنند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات