۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۸۳۴۳۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

ذی‌القعده بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی رضوی در جامعه/ خیران کرامت امام رضا را الگو قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این‌که ماه ذی‌القعده بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی رضوی در جامعه است، گفت: خیران و نیکوکاران در گره گشایی از کار مردم و دستگیری از مستمندان، کرامت امام رضا(ع) را الگوی خود قرار داده و نیازمندان را گرفتار خجالت و شرمندگی نکنند.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم ميلاد امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع نمازگزاران بجنوردی با تبریک به مناسبت سالروز میلاد امام رضا(ع)، اظهار کرد: همه ائمه اطهار(ع) کریم بوده و کرامت جوهره وجودی آنها بود اما در میان اهل بیت(ع) کرامت امام رضا(ع) ویژه بود.

 

وی با تشریح کرامت در سیره رضوی، به برخی از سنت های امام رضا(ع) در بخشندگی و کریمی نسبت به مردم اشاره کرد و افزود: در روز عرفه در حالی که همه حجاج در صحرای عرفات جمع شده بودند فردی خدمت امام رضا(ع) رسید و درخواست کمک کرد، امام به همراهان خود دستور داد هر چه هست را به فرد سائل بدهند و وقتی این اقدام از سوی فضل بن سعد مورد اعتراض قرار گرفت که این بخشش خسارت است، امام رضا(ع) جواب داد: این خسارت و زیان نیست چرا که درواقع ذخیره سازی کردم و درخواست کمک از سوی این فرد در روز عرفه غنیمت و فرصتی برای من بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که در سیره و سنت امام رضا(ع) هر آن چه از روی بزرگواری به فرد دیگری عطا شود غرامت نیست بلکه غنیمت ذی قیمتی برای روز آخرت محسوب می شود، اضافه کرد: سراسر زندگانی امام رضا(ع) آکنده از این گونه بخشندگی ها و کرم ها است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به واقعه ای دیگر در زندگی امام رضا(ع)، ادامه داد: فردی خدمت امام هشتم(ع) رسید و گفت تازه از مکه برگشته و پولی برای بازگشت به خانه ندارد و امام رضا(ع) پس از آن که روی خود را پوشاند بدون این که کلامی با وی سخن بگوید 200 دینار به او عطا کرد.

 

وی افزود: وقتی از امام علت پوشاندن روی و سخن نگفتن با سائل را پرسیدند فرمود علت این بود که نمی خواستم ذلت نیاز و سؤال را در چهره اش ببینم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: خیران و نیکوکاران در گره گشایی از کار مردم و دستگیری از مستمندان، کرامت امام رضا(ع) را الگوی خود قرار داده و نیازمندان را گرفتار خجالت و شرمندگی نکنند بلکه به گونه محترمانه ای کمک کرده و گره زندگی آنها را بگشایند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر لزوم شناخت بیشتر سیره و سنت امام رضا(ع) در جامعه اسلامی، اضافه کرد: زمانی که امام رضا(ع) به دنیا آمد پدر بزرگوارشان به نجمه خاتون تبریک گفته و فرمودند که این فرزند کرامت پروردگار است و او را کرامت رب نام نهاد چرا که رأفت و بزرگواری و جایگاه امام رضا(ع) به تمام جامعه اسلامی کرامت و بزرگواری می داد.

 

وی با بیان این که دهه کرامت فرصتی است تا در آن خود را به کارهای نیک و اقدامات کریمانه نزدیک تر کنیم، افزود: باید با الگوگیری از کرامت ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) با دوری از لئامت و ثروت اندوزی، در پی رفع مشکلات و گرفتاری نیازمندان باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که صاحب دهه نخست ماه ذی القعده سه انسان بزرگ هستند، اضافه کرد: امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) صاحبان این ماه هستند، به همین دلیل نیز از ابتدا تا انتهای این ماه رنگ و بوی رضوی دارد از این رو باید سعی کنیم با استفاده از فرصت این ماه، سبک زندگی رضوی را بیش از گذشته در جامعه ترویج دهیم./9314/پ202/ح

ارسال نظرات