۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۸۳۴۳۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

جامعه وظایف خود را نسبت به جانبازان فراموش نکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان بر لزوم توجه ویژه به جانبازان قطع نخاعی تأکید کرد و گفت: کسانی که در زمان جنگ جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در دفاع از کشور پیشقدم شدند، نباید به گونه ای باشد که امروز در فقر به سر ببرند.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، گفت: در اصفهان لازم است برای تأمین فضای مناسب برای جانبازان به ویژه جانبازان قطع نخاعی 250 سوئیت زیبا در منطقه ای خوش آب و هوا احداث شود تا جانبازی که فقط می تواند به یک نقطه نگاه کند، محیط زیبایی باشد.

 

وی اظهار داشت: در مجاورت آسایشگاه جانبازان، اداره دخانیات است که می توان با مذاکره این محل را خریداری و برای ساخت این سوئیت ها اختصاص داد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تعدادی از افراد هستند که پس از جنگ به بنیاد مراجعه می کنند و ادعای جانبازی دارند، اما روند تشکیل پرونده و اثبات ادعای آن ها بسیار طول می کشد.

 

وی افزود: اگر صحت ادعای آن ها بر شما احراز شد، به دنبال سند و مدرک نباشید، قضات ما نیز اگر امری برایشان محرز شود، بر اساس آن حکم صادر می کنند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد بر رسیدگی به وضعیت معاش ایثارگران تأکید کرد و گفت: کسانی که در زمان جنگ جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در دفاع از کشور پیشقدم شدند، نباید به گونه ای باشد که امروز در فقر به سر ببرند.

 

وی اذعان داشت: یکی از چالش های حکومت اسلامی رسیدگی به فقراست، حال اگر این قشر از ایثارگران و جانبازان باشند به توجه بیشتری نیازاست.

 

وی خاطر نشان کرد: نحوه توزیع یارانه ها نیز باید فقر محور باشد، یعنی به دنبال اغنیا و حذف آن ها نباشیم، بلکه یارانه در اختیار کمیته امداد قرار گیرد و بدون شرط سن به کسانی که نیازمند هستند و برای کمیته امداد صحت آن تأیید می شود، یارانه تعلق گیرد.

 

در ابتدای این دیدار سردار محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ضمن تشکر از زحمات دکتر حسین نافیان؛ مدیرسابق اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، با حکم حجت الاسلام شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار کریمی حارث آبادی را به عنوان سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان معرفی کرد.

 

وی ضمن بیان ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اشتغال و درمان ایثارگران از اولویت ها خواهد بود./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات