۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۸۳۳۰۴
معاون رفاه اجتماعی وزیر کار و رفاه اجتماعی:

رسانه‌ها جایگاه خود را در مبارزه با فساد مشخص کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون رفاه اجتماعی وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: رسانه‌ها باید نقش و جایگاه خود را در ارتباط با انسجام جامعه درباره مبارزه با فساد مشخص و تعریف کنند.
ميدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی، عصر امروز 3 شهریور در نشست خبری بررسی نقش رسانه‌ها در شرایط پسا تحریم که در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد، گفت: تصور رایج این است که تحریم مشکلات اقتصادی زیادی ایجاد کرده که در پساتحریم گشایش منابع فراوان شرکت‌ها و سرمایه های خارجی سبب می‌شود به رفاه کوتاه مدت دست یابیم.

 

وی افزود: ما این تصور را بعد از جنگ نیز داشتیم که اوضاع اقتصادی بعد از جنگ بسیار خوب خواهد شد، این الگوی فکری آسیب‌هایی را به جامعه وارد کرد بعد از جنگ طرح‌های اقتصادی موفقیت‌آمیز بود اما به علت انتظارات زیاد ارزیابی مثبتی از آن نشد که همین امر سیاستمداران را تحت تاثیر خود قرار داد.

 

معاون رفاه اجتماعی وزیر کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: انتظار تغییرات بزرگ در کوتاه مدت سبب شتابزدگی در سیاست اقتصادی می‌شود ما نباید تصور کنیم که با سرمایه‌گذاری خارجی تغییر و تحول بزرگی در اقتصاد صورت خواهد گرفت.

 

میدری افزود: ما تورم 30 تا 40 درصدی را در دهه 70 تجربه کردیم که نمونه آن در جنگ جهانی دوم دیده شده بود و پیامدهای اقتصادی روشنی داشته است اگر شرایط تحریم هم نبود سیاست‌های نادرست اقتصادی سبب آسیب فراوانی به اقتصاد کشور شده است.

 

وی گفت: رفتارهای اجتماعی یک جامعه به شدت از شرایط سخت اقتصادی تاثیر می‌پذیرد، تحریم و تورم اخلاقیات جامعه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، اختلاس‌هایی منعکس شده شوک روحی به جامعه وارد کرده و هر گونه رفتار غیر اخلاقی در جامعه را توجیه می‌کند.

 

معاون رفاه اجتماعی وزیر کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: جامعه باید قواعد اقتصادی پذیرفته شده داشته باشد که شخص در چهارچوب آن اجازه تخطی فردی و اجتماعی نداشته و صرفا به فکر سود شخصی خود نباشد، در این رستا باید سیاستمداران ما ائتلافی برای اصلاحات اقتصادی داشته باشند.

 

میدری در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید نقش و جایگاه خود را در ارتباط با انسجام جامعه درباره مبارزه با فساد مشخص و تعریف کنند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات