۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۸۲۸۷۷
نماینده خبرگان رهبری:

دشمن به دنبال بی‌رونقی مساجد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که مسجد باید محور تمام امور جامعه باشد، گفت: مسجد تنها فقط برای عبادت و برگزاری مجالس ترحیم درگذشتگان نیست.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته مساجد اظهار داشت: متأسفانه جایگاه حقیقی مساجد در نظام اسلامی مورد غفلت واقع شده است.

 


وی با بیان این‌که مسجد تنها فقط برای عبادت و برگزاری مجالس ترحیم درگذشتگان نیست، تصریح کرد: مسجد باید محور تمام امور جامعه باشد، در این صورت خواهیم توانست از برکات معنوی این اماکن امن الهی بهره‌مند شویم، همان‌گونه که در سالیان نه چندان دور مسجد منشاء تمام آثار مثبت در جامعه بوده است.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر بهره‌مندی از راهکارهای به‌روز و جذاب برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد گفت: نباید این نگرش غلط در جامعه رایج شود که مساجد تنها برای حضور سالمندان جهت گذران وقت و ساعات عبادت است، چراکه همین مساجد در جنگ تحمیلی مرکز پشتیبانی از جبهه‌ها بودند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که مسجد نهاد عبادت و مرکز وحدت امت اسلامی محسوب می شود، تصریح کرد: احیای جایگاه‌ حقیقی مساجد لازمه مقابله با معضلات اخلاقی و اجتماعی در جامعه است، اگر برکات فرهنگی مساجد مورد توجه قرار می گرفت، بسیاری از ناهنجاری‌های امروز در جامعه را شاهد نبودیم.

 


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که مساجد سنگر اسلام برای مقابله با دشمنان شناخته می شوند، اظهار داشت: مسجد مهم‌ترین پایگاه وحدت، انسجام و یکدلی امت اسلامی در مقابله با مستکبران محسوب می‌شود؛ مساجد بر پایه اخلاص استوار بوده و به هیچ گروه، حزب و دسته سیاسی و غیر سیاسی خاصی وابستگی ندارد.

 


وی با تأکید بر این‌که دشمنان اسلام به دنبال بی‌رونقی مساجد کشور هستند، خاطرنشان کرد: این‌که گفته می شود مساجد بایستی همچون گذشته به صورت مردمی اداره شوند، امری مهم برای استقلال این نهاد دینی و اجتماعی است؛ در این صورت مسجد محور و کانون تلاش ها و فعالیت های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی خواهد بود.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: دشمنان می دانند که اگر مسجد محور فعالیت‌های هنری، فرهنگی، اجتماعی، دینی، سیاسی، اقتصادی و حتی علمی باشد، خروجی آن مطابق با ارزش‌های اسلامی و شیعی خواهد بود، بنابر این درصدد خالی شدن مساجد از حضور جوانان هستند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات