۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۸۲۷۴۴
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی:

کعبه مهمترین نماد توحید و وحدت است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در مراسم آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی، گفت: کعبه مهمترین نماد توحید و وحدت است.
حجت الاسلام سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در مراسم آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی که صبح امروز در سالن مرکز همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد، گفت: کعبه مهمترین نماد توحید و وحدت است.

 

وی افزود: کعبه اولین نمادی است که خداوند برای انسان های موحد در جهان، توسط حضرت ابراهیم(ع) که یکی از نخبگان فرهنگ دینی است بنا گذاری شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی اظهار داشت: کعبه به عنوان یک نماد جهانی و با معماری بسیار ساده بر روی سطح زمین توانسته تا امروز به عنوان مهمترین و بزرگ ترین نماد معنوی و توحیدی جهان شناخته شود.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: نمای کعبه به گونه ای ساده، زیبا، گیرا و پر معنا است که گرچه کسی از نگاه کردن به آن خانه خسته نشده بلکه هر سال و هر سفر بر عظمت و ارزش آن افزوده می شود تا آنجایی که در فرهنگ دینی مسلمانان نگاه کردن به کعبه را جزء عبادت می دانند.

 

وی عنوان کرد: نگاه مستمر و مکرر به تصاویر و نماد‌های دیگر برای انسان خستگی آور است و این طبیعت انسان است و باید در تصویر و نماد تحول و تغییری ایجاد کرد در حالی که کعبه با شکل ساده ای که ساخته شده بسیار دلربا است چرا که اساس آن بر توحید است.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی خاطر نشان کرد: نماد کعبه برای معماران و هنرمندان ما یک درس است یعنی نمادهایی که در شهرها، مناطق و جاده ها ایجاد و احداث می کنند باید در عین اینکه دنبال جاذبه باشند باید به سادگی و معنویت آن نماد توجه کنند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: همان طوری که تابلو برای هدایت مکان ها ایجاد شده برای هدایت بشر هم حجت خدا تابلویی است که بزرگترین نماد راهنمای بشر بر روی زمین است.

 

وی در پایان گفت: خداوند از کودکی برای حضرت معصومه(س) چهره ای در جامعه معرفی کرده بود که او در میان مردم به عنوان حجت خدا شناخته شده بود و این بانو در تثبیت امامت امام رضا(ع) نقش مؤثری داشت و به برکت وجود حضرت معصومه(س) قم مرکز تشیع قرار گرفت./1325/پ202/ش

ارسال نظرات