۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۸۲۴۴۱
نماینده خبرگان رهبری:

شیوخ مرتجع عربی تنها ادعای مسلمانی دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: آنان که خود را خادم‌الحرمین می‌نامند، امروز نه تنها خائن الحرمین شناخته می شوند، بلکه خائن به ملت‌های مسلمان جهان نیز هستند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن هفته حج و آغاز اعزام زائران بیت الله الحرام به سرزمین وحی اظهار داشت: پیام اصلی کنگره عظیم حج، وحدت و یکدلی امت اسلامی در برابر مستکبران است.

 


وی با بیان این‌که حج یکی از اشتراکات مهم مسلمانان برای رسیدن به حج حقیقی و مورد تأکید رسول اکرم(ص) است، خاطرنشان کرد: اکنون ظالمان و قدرت طلبان جهانی و منطقه ای با ترفندهای مختلف علیه امت اسلامی جنگ آغاز کرده اند که برای مقابله با آنان نیاز به وحدت و یکپارچگی مردم مسلمان است.

 


امام جمعه مراغه با اشاره به تشدید حمله رژیم آل سعود به مردم مظلوم یمن، گفت: وحدت مهم‌ترین نیاز امت اسلامی در زمان کنونی برای پیروزی در برابر متجاوزان است، آنان که خود را خادم‌الحرمین می‌نامند، امروز نه تنها خائن الحرمین شناخته می شوند، بلکه خائن به ملت‌های مسلمان جهان نیز هستند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: اگر امت اسلامی با هم یکپارچه و متحد بودند، اکنون هیچ کدام از جنگ ها در منطقه از جمله اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، کشتار مردم عراق و سوریه از سوی گروه تروریستی داعش و حمله رژیم آل سعود به یمن اتفاق نمی افتاد.

 


عضو خبرگان رهبری با اشاره به سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار مردم یمن گفت: مردم این کشور فقط در برابر تجاوزهای رژیم آل سعود از خود دفاع می کنند، با این حال متجاوزان با مسدود کردن راه کمک و امداد رسانی به آنها، علیه بشریت جنایت می کنند و جامعه جهانی هم در برابر این جنایت ها سکوت کرده است.

 


وی با بیان این‌که حکام و شیوخ مرتجع عربی منطقه نسبت به اوضاع مسلمانان منطقه بی تفاوت هستند و تنها ادعای مسلمانی دارند، افزود: اسلامی که وهابیت و آل‌سعود دم از آن می زنند، همان اسلام آمریکایی که امام خمینی و رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش نسبت به خطرات آن در منطقه هشدار داده بودند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که اسلام آمریکایی به دنبال تأمین منافع مستکبران غربی در منطقه است، گفت: شیعه لندنی نیز به گونه‌ای دیگر با ایاد تفرقه میان مذاهب اسلامی به دنبال تأمین منافع آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در ممالک اسلامی است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات