۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۸۲۳۸۱

گزارشی از چگونگی اعزام حجاج مصری به سرزمین وحی

خبرگزاری رسا ـ رسانه‎های مصری چگونگی اعزام حجاج مصری به سرزمین وحی و زمان اعزام اولین کاروان حج را اعلام کردند.
گزارشي از چگونگي اعزام حجاج مصري به سرزمين وحي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از ترجمه پایگاه اطلاع رسانی حج، روزنامه الاخبار مصر نوشت: شرکت هواپیمایی مصر، از آمادگی خود برای استقبال از موسم حج خبر داد.

 

هشام النحاس رییس شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرد: قرار است بلیتهای حجاج از سه شنبه آینده صادر شود و دفتر فروش شبرا برای صدور بلیت حجاج شرکتها و آژانسهای گردشگری و نهادهای دولتی و افراد اختصاص یافته است.

 

زمان انجام اولین پرواز حجاج مصری

 

زمان اولین پرواز حجاج مصری، روز سی ام آگوست جاری میلادی به سرزمین وحی خواهد بود.

 

بر اساس این گزارش، اولین پرواز حجاج مصری، 30 آگوست(هشتم شهریور) از برج العرب انجام می شود.

 

شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرده است: حجاج مصری با 490 پرواز منتقل خواهند شد.

 

سفر حجاج موسوم به "حجاج تعاون" از چهارم سپتامبر انجام خواهد شد.

 

الاخبار نوشت: اولین پرواز شرکت هواپیمایی مصر به مقصدعربستان برای انتقال حجاج روز 30 آگوست از فرودگاه برج العرب انجام خواهد شد به طوری که حجاج اسکندریه را منتقل خواهد کرد و روز بعد، اولین پرواز از فرودگاه بین المللی قاهره،حجاج استان الفیوم را منتقل خواهد کرد که دو پرواز به مدینه منوره انجام خواهد شد.

 

سامح الحفنی رییس هواپیمایی القابضه مصر اعلام کرد: طرح وضع شده شامل تمام تدابیر و بندهای لازم برای تضمین موفقیت آن است و برنامه ریزی شده است تا از سوی این شرکت، 490 پرواز برای انتقال حجاج به جده و مدینه منوره در مراحل رفت و برگشت انجام شود.

 

وی افزود اولین پرواز حجاج تعاون اجتماعی روز چهارم سپتامبر از فرودگاه قاهره به مقصد مدینه منوره انجام می شود و برای انتقال حجاج جمعیت های الجزیره و المنوفیه اختصاص می یابد.

 

اولین پرواز حجاج از فرودگاه اسوان، روز 13 سپتامبر و دو روز بعد اولین پرواز از فرودگاه الاقصر برای انتقال حجاج قرعه استان سوهاج، روز 16 سپتامبر اولین پرواز از فرودگاه الغردقه برای انتقال حجاج قرعه دریای سرخ انجام خواهد شد.

 

هشام النحاس رییس شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرد: بهای بلیت حجاج قرعه، از 5740 پوند مصر، حجاج جمعیت ها 5840 پوند، حجاج گردشگری از 5900 به مقصد جده و 6250 پوند به مقصد مدینه منوره خواهد بود و بهای بلیت بر اساس مدت اقامت حجاج و زمان سفر و برگشت آنها مشخص می شود.

 

احمد جنینه رییس شرکت هواپیمایی میاء قاهره هم اعلام کرد: تمام تسهیلات لازم برای راحتی حجاج هنگام پایان یافتن تدابیر سفرشان ارائه و موانع پیش رو بلافاصله برطرف خواهد شد.

 

آخرین پرواز رفت حجاج مصر به سرزمین وحی، 17 سپتامبر انجام خواهد شد./1330/ب102/د

ارسال نظرات