۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۸۲۲۳۵

مصر یکی از رهبران حماس را در فرودگاه قاهره دستگیر کرد

خبرگزاری رسا ـ مصر یکی از مقام‌های ارشد جنبش مقاومت فلسطینی حماس را در قاهره، پایتخت این کشور دستگیر کرد.
مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بر پایه این گزارش نامِ سیفی، معاون وزارت امور مذهبی و اوقافِ غزه «در فهرست افراد تحت تعقیب» قرار داشت در فرودگاه قاهره دستگیر شده است.

 

مقام‌های مصری دیگری که خواستند نامشان فاش نشود با بیان اینکه سیفی بامداد دوشنبه (26 مرداد) دستگیر شد، اعلام کردند او تا زمان انجام تشریفات اداری، بازداشت خواهد بود.

 

حماس تاکنون دربارۀ بازداشت سیفی اظهار نظر نکرده است.

 

مقام‌های مصر سه‌شنبه با بازگشایی گذرگاه رفح اعلام کردند فلسطینیان می‌توانند تا 30 مرداد از غزه خارج و یا وارد آن شوند.

 

به گفته منابع فلسطینی، مصر حتی اجازه داده است مقدار محدودی مصالح ساختمانی وارد غزه شود.

 

رفح تنها معبر زمینی غزه برای خروج از محاصرۀ تحمیلی اسرائیلی‌ها محسوب می‌شود؛ این گذرگاه از زمان برکناری محمد مُرسی، رییس جمهور سابق مصر در جولای سال 2013 اکثراً بسته بوده است.

 

ارتش مصر افزون بر این بسیاری از تونل‌های زیرزمینی مردم غزه را که از آن برای انتقال مایحتاج اساسی خود همچون غذا و سوخت استفاده می‌کنند، تخریب کرده است.

 

غزه از سال 2007 در محاصره رژیم اسرائیل قرار دارد و این امر علاوه بر افزایش فقر و بیکاری، سطح رفاه زندگی مردم غزه را کاهش داده است.

 

قاهره مدعی است گروه‌هایی که حماس از آن‌ها حمایت می‌کند، مسؤول حملات تروریستی به استان سینایِ مصر هستند؛ حماس چنین اتهامی را رد کرده است.

 

مصر پس از سقوط مُرسی، جنبش اخوان المسلمین و حماس را در فهرست سیاه قرار داد؛ با این وجود دادگاهی در قاهره ماه ژوئن این حکم را دربارۀ حماس لغو کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات