۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۸۱۹۸۰

نمایشگاه کاریکاتورهای موهن در لندن لغو شد

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نمایشگاه کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام (ص) در لندن لغو شد.
لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "آنی ماری واترز،" سازمان دهنده نمایشگاه کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اکرم(ص)، نامزد سابق حزب یوکیپ و رییس مرکز دیده‌بان شریعت در انگلیس، برگزاری این نمایشگاه را به دلایل امنیتی و خطر بروز خشونت لغو کرد.

 

قرار بود در این نمایشگاه "گریت ویلدرز،" سیاستمدار راستگرای افراطی هلندی که پیش از این به پیامبر اسلام و قرآن توهین کرده بود، سخنرانی کند.

 

کشیدن تصاویری از پیامبر(ص) اسلام توهین به تمام مسلمانان است و از این مسئله به عنوان توجیهی برای خشونت گری اسلام خواهان افراطی در گذشته استفاده شده است؛ اما یک گروه ضد اسلام ستیزی گفت دعوت از "ویلدرز" برای سخنرانی در این نمایشگاه که قرار بود در ماه سپتامبر (شهریور) برگزار شود، نشان داد هدف از آن بیشتر دامن زدن به تنش‌ها بود نه دفاع از آزادی بیان.

 

سازمان دهنده نمایشگاه در پایگاه اینترنتی دیده بان شریعت در انگلیس نوشت: احتمال صدمه دیدن یا کشته شدن مردم طی این رویداد یا پس از آن بسیار زیاد است و در گفتگوهای چند هفته گذشته با اسکاتلندیارد و کارشناسان ضد تروریسم به این نتیجه رسیدیم که خطر برگزاری این نمایشگاه بسیار بالا است.

 

"ویلدرز" در سال 2009 (88) از ورود به انگلیس منع شد و "جکی اسمیت،" وزیر کشور وقت، او را به علت اظهاراتش درباره اسلام یک عنصر نامطلوب خواند./982/ب101/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات