۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۸۱۹۲۹
آیت الله موسوی جزایری:

نمازجمعه موجبات امیدواری دوستان و نومیدی دشمنان را فراهم می آورد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با تأکید براین که به طور خلاصه می توان گفت که در سایه نمازجمعه وحدت و یکپارچگی مسلمانان تقویت می شود، گفت: نمازجمعه نمودی از حاکمیت و اقتدار مسلمانان به شمار می آید و به خاطر ویژگی موج آفرینی آن ایمان و توحید را تقویت می کند و موجبات امیدواری دوستان و نومیدی دشمنان را فراهم می آورد.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ابراز داشت: عبادت در اسلام برای تقرب و نزدیکی به حضرت ذات اقدس و بالاترین مصداق شکر منعم است.

 

وی اظهار داشت: برخی عبادات به صورت فردی است و برخی جنبه اجتماعی قوی دارد. اسلام می خواهد همیشه جامعه سرشار از معنویت باشد و این فضاسازی را از راه عبادات دسته جمعی دنبال می کند.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که از عبادت هایی که آثار اجتماعی دارد و در طول تاریخ در فرهنگ سازی نقش مؤثری داشته، نماز جمعه بوده است، عنوان کرد: تریبون نمازجمعه در حقیقت تریبون حاکمیت است. از راه نمازجمعه حاکم اسلامی دیدگاه ها و نظرات خود را به مردم ابلاغ و آنها را نسبت به تحولات اجتماعی و سیاسی روز آشنا می کند.

 

امام جمعه اهواز ادامه داد: نمازجمعه همیشه در رشد مردم ایفای نقش کرده است چراکه این نماز با سیاست آمیخته شده و این که آن را نماز عبادی سیاسی می خوانند؛ بی دلیل نیست. چون این نماز متصل به مرکز قدرت سیاسی جامعه است و باید مردم را در جریان مسائل روز قرار دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که نمازجمعه دارای آثار و برکات فراوانی در ابعاد گوناگون است، گفت: نمازجمعه نقش مؤثری در ایجاد اخوت و محبت در میان نمازگزاران دارد و مردم را به مشارکت در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دعوت می کند و آنها را به سمت و سوی یک هدف واحد هدایت و سبب یکرنگی و یکپارچگی مردم می شود.

 

آیت الله موسوی جزایری افزود: مباحثی که در نمازجمعه مطرح می شود خوراک مناسبی برای مردم از لحاظ روحی و فکری است که در نمازجمعه خطیب ملزم که به عنوان رکن واجب خطبه مردم را دعوت به تقوا کند.

 

وی به نقش نمازجمعه در جهت خنثی سازی توطئه های دشمن و بحران های آنان اشاره کرد و گفت: چه بسیار نقشه های شوم دشمنان که در نمازهای جمعه خنثی شده اند و موجبات عصبانیت آنان را فراهم ساخته است. در دوران جنگ نمازجمعه نقش پشتیبانی انسانی، مادی و معنوی را به خوبی ایفا کرد؛ بسیاری از رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس از نمازهای جمعه به جبهه ها اعزام می شدند.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که کمک های سرشار اقتصادی نیز از نمازهای جمعه به جبهه ها سرازیر می شد و پس از جنگ، ما حوادث طبیعی بسیاری داشتیم که نمازجمعه محلی برای جمع آوری کمک های اقتصادی مردم مسلمان بود، ابراز داشت: بحران هایی که اوایل انقلاب در کشور رخ داد توسط ائمه جمعه شهرستان های گوناگون خنثی می شد و در بسیج مردم و سازماندهی راهپیمایی ها و تظاهرات مردم و دعوت آنان به حضور در صحنه نیز فعالانه عمل می کردند.

 

امام جمعه اهواز با تأکید براین که به طور خلاصه می توان گفت که در سایه نمازجمعه وحدت و یکپارچگی مسلمانان تقویت می شود، عنوان کرد: نمازجمعه نمودی از حاکمیت و اقتدار مسلمانان به شمار می آید، تبلیغات سوء و زهرآگین منافقان را خنثی می کند و نمایش قدرت سیاسی اسلام است و به خاطر ویژگی موج آفرینی آن ایمان و توحید را تقویت می کند و موجبات امیدواری دوستان و نومیدی دشمنان را فراهم می آورد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان تصریح کرد: از فعالان نمازجمعه که با وجود مشاغل بسیار، اما روز تعطیل خود را وقف اسلام و مسلمانان کرده‌اند تشکر می‌کنم./9453/ت302/ح

ارسال نظرات