۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۸۰۹۷۹

چند خبر کوتاه از استان سمنان

خبرگزاری رسا ـ وقف یک باب مغازه با نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، استقبال از 250 زائر پیاده امام رضا(ع) در دامغان، توسعه آستان مقدس امامزاده اظهر ابن زین العابدین (ع) درجزین و اجرای 20 برنامه فرهنگی هنری در میامی به مناسبت دهه کرامت از جمله اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، علی طاهریان واقف خیراندیش شش دانگ یک باب مغازه در پاساژ ستاره خیابان شهدا شهر سمنان را وقف زندانیان جرایم غیرعمد محبوس در زندان شهرستان سمنان کرد.

 

این واقف نیک اندیش گفت: ارزش ریالی این موقوفه حدود 800 میلیون ریال است و با این وقف جدید اندکی از مشکلات این زندانیان کاهش می یابد.

 

وی افزود: با توجه به این که زندانیان جرایم غیر عمد به دلیل مشکلات مالی نمی توانند بدهی خود را پرداخت کنند، با این وقف مقداری از مشکلات آنان برطرف می‌شود.

 

طاهریان تصریح کرد: خانواده‌های این زندانیان دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و با بازگشت زندانی به آغوش خانواده، خانواده استحکام خود را بیشتر حفظ می‌کند.

 

استقبال از 250 زائر پیاده امام رضا در شهرستان دامغان

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان گفت: با آغاز دهه کرامت مراسم استقبال از 250 نفر از زائران پیاده امام رضا(ع) در شهرستان دامغان انجام شد.

 

حجت الاسلام مرتضی میرکو ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه کرامت و سالروز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه مراسم استقبال از 250 نفر از زائران پیاده امام رضا(ع) در شهرستان دامغان انجام شد.

 

وی افزود: از زائران در زائر سرای قمربنی هاشم(ع) در ورودی شهر به صرف ناهار پذیرایی شده و پس از استراحت و طی مسیر به شهرستان رسیدند و مورد استقبال عاشقان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) قرار گرفتند.

 

حجت الاسلام میرکو خاطر‌نشان کرد: کاروان پیاده در سالن زینبیه(امامزاده قاسم) اسکان داده شده و اجرای برنامه‌های مختلف زینت بخش فضای زینبیه دامغان بود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان در پایان گفت: کاروان صبح امروز با بدرقه پرشور مردم به سمت مشهد مقدس حرکت کرد.

 

توسعه آستان مقدس امامزاده اظهر ابن زین العابدین درجزین

 

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی شهر در بازدید از امامزاده اظهر بن زین العابدین (ع) درجزین گفت: فعالیت های عمرانی این امامزاده لازم التعظیم با موفقیت در حال پیشروی است.

 

براتی با اعلام این خبر افزود: در طی سال گذشته جهت آزادسازی بیش از ده ملک مسکونی و مزروعی اقدام شده است و عملیات عمرانی برای سه هزار مترمربع بنای طرح جامع امامزاده با همت هیئت امناء، شورای شهر، شهرداری درجزین و اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی شهر صورت پذیرفته است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی شهر تصریح کرد: ایجاد و توسعه فضای این امامزادگان ضمن ارج نهادن به مقام والای این ستارگان آسمان ولایت می تواند محیطی آرام و دلنشین را برای زائرین حرمشان فراهم آورد.

 

 وی با اشاره به واقعه تاریخی این مکان و جان فشانی چهل تن از جان برکفان آقا اظهربن زین العابدین (ع)  افزود: روح ارادت و خلوص اهالی این منطقه پس از سالیان سال از آن واقعه یاد آور همان از خود گذشتگی اجدادشان بوده و رسیدگی آنان به فضای امامزاده و توسعه و عمران آن نشان از عشق و علاقه‌ی اهالی منطقه چهل تن درجزین به سلاله پاک پیامبر اکرم (ص) است.

 

براتی خاطر‌نشان کرد: ما باید تمام تلاش خود را در برطرف نمودن برخی موانع پیش روی توسعه این آستان به کار گیریم تا با رشد و توسعه این امامزاده بتوانیم خدمتی شایان برای زائرین این امام زاده ارائه کنیم .

 

اجرای 20 برنامه فرهنگی هنری در میامی به مناسبت دهه کرامت

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میامی از ساماندهی 85 هیئت مذهبی این شهرستان خبر داد و گفت: 20 برنامه مختلف فرهنگی و هنری همزمان با دهه کرامت به همت این هیأت برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام مجید بخشی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شهرستان میامی در راستای برنامه های دهه کرامت، در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، توجه به مناسبت‌های بزرگ ملی و مذهبی را مورد تاکید قرار داد.

 

وی افزود: همزمان با دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار خواهد شد که همایش مدیران قرآنی، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مسؤولان هیئت‌های مذهبی از جمله این برنامه‌ها است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میامی با اشاره به ساماندهی 85 هیئت مذهبی در شهرستان میامی گفت: همایش یک روزه مسؤولان هیئت های مذهبی همزمان با دهه کرامت و استقبال از خادمان امام هشتم(ع) در شهرستان میامی از دیگر برنامه‌های این دهه خواهد بود.

 

حجت الاسلام بخشی شهرستان میامی همچنین از اعزام  18 مبلغ به مناسبت ایام دهه کرامت به این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد دو مبلغ متخصص از قم اعزام شده‌اند که به ذکر کرامات و آثار و برکات حضور ائمه معصومین(ع) در کشور خواهند پرداخت.

 

نمایشگاه کاریکاتور جشنواره هنر‌های تجسمی در سمنان

 

نمایشگاه آثار ششمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان در بخش کاریکاتور از سوی واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان سمنان در گالری خورشید حوزه هنری استان سمنان برگزار شد.

 

40 اثر از هنرمندان شرکت کننده در ششمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان از سراسر کشور در این نمایشگاه با موضوعات بحران و چهره در معرض دید عموم قرار گرفت.

 

این جشنواره با هدف بسط و گسترش فعالیت‌های هنری متناسب با اهداف متعالی انقلاب اسلامی و بازشناسی ارزش‌های هنر معاصر و هنر اسلامی در فعالیت‌های هنری جوانان کشور برپا شده است.

 

فراهم آوردن زمینه شکوفایی آراء و نظرات جوانان در بررسی و تحلیل جریانات هنر معاصر، آموزش هنر و هنر جوان، ایجاد شرایط مناسب برای ساماندهی و حمایت از فعالیت‌های هنری جوانان کشور از سوی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است./977/پ203/ب4

ارسال نظرات