۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۸۰۵۷۰
استاد حوزه و دانشگاه:

حجاب عامل مهم مصونیت زنان در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صغیرا با بیان این‌که حجاب عاملی مهم در مصونیت دختران در فعالیت اجتماعی آنها است، اسلام برای آزادی در فعالیت‌های اجتماعی، دختران و زنان را توصیه به عفت و حجاب می‌کند درحالی که غرب به دنبال استفاده ابزاری از آنان است.
حجت الاسلام علي صغيرا استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام علی صغیرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به نگاه متفاوت اسلام نسبت به دختر و پسر گفت: در روایات دختر رحمت و پسر نعمت ذکر شده است، که در آخرت از نعمت سؤال می‌شود و به رحمت پاداش داده خواهد شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: دختر لطافتی بیشتر از پسر دارد و به همین دلیل است که وظایف دختران با پسران متفاوت است، دختر قرار است در آینده مدیر خانه باشد و مسائل داخلی خانه را با دقت و لطافت خاص خود مدیریت کند، برای دختران در اسلام صفات خاصی توصیه شده است که موجب می‌شود تا در تراز اسلام و ملاک‌های دینی قرار بگیرند.

 

وی با بیان توصیه شدن دختر به داشتن صفت تکبر در برابر نامحرم تصریح کرد: علت این‌که دستور به استفاده از پوشش چادر توسط دختران شده است در راستای همین تکبر است، چرا که مشکی از نظر روانشناسی رنگ غرور و تکبر است و داشتن غرور در برابر نامحرم برای دختران توصیه شده است.

 

حجت الاسلام صغیرا حجاب را عاملی مهم برای مصونیت دختران در جامعه ذکر کرد و افزود: در جامعه اسلامی دختر با استفاده از حجاب می‌تواند آزادی عمل بسیار زیادی داشته باشد و به خوبی به انواع فعالیت‌های اجتماعی بپردازد و به همین دلیل است که اسلام بر عفت و حجاب دختر تأکید خاصی دارد زیرا از این طریق دختران می‌توانند با آزادی کامل و بدون تنزل شأن در جامعه فعال باشند، در حالی که غرب با رواج برهنگی و بی حجابی در جامعه به دنبال استفاده ابزاری از دختران است.

 

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره استفاده ابزاری و جنسی تمدن غرب از زنان و دختران خاطرنشان کرد: در جامعه غربی زن دارای تاریخ انقضا است، به طور معمول زن در غرب پس از سن 30 سالگی با از دست دادن جذابیت‌های ظاهری خود دچار افسردگی می‌شود، در غرب زن یا کالا است یا وسیله‌ای برای فروش کالا در صورتی که در اسلام زن تاریخ انقضا ندارد و هرچه پخته تر و مسن‌تر می‌شود از عزت و کرامت بیشتری برخوردار می‌گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی اظهار کرد: بهشتی که مردان همواره به دنبال دست یافتن به آن هستند در روایات اسلامی زیرپای مادر قرار دارد و این مسأله بیانگر اهمیت جایگاه دختران در خانه و خانواده است، در دین اسلام برای دختری که خانه را مدیریت می‌کند و مشغول همسرداری است اجر جهاد در راه خدا در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به سیره زندگی حضرت معصومه(س) اظهار کرد: حضرت معصومه تمام صفاتی را که در اسلام برای دختران توصیه شده است را دارا بودند، ایشان از جامع کمالات و محسنات برخوردار بودند، ایشان از مجتهدین زمان خود بودند و بسیاری از علما و بزرگان دوران خدمت ایشان برای رفع و رجوع مسائل علمی و دینی خود می‌رسیدند و آن حضرت پاسخ همه سؤالات آنها را می‌دادند.

 

حجت الاسلام صغیرا حضرت فاطمه معصومه(س) را فرا زمانی، فرا مکانی و موجب فیض جامعه دانست و ابراز کرد: وجود حضرت معصومه(س) برای جامعه برکات بسیار زیادی داشت، امروزه هم شاهد هستیم که شهر قم به برکت وجود مبارک ایشان تبدیل به شهری مقدس و محلی برای رشد و تعالی علمای دین شده است. /1304/ت302/ی

ارسال نظرات