۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۸۰۵۶۵
نماینده بعثه رهبری در آذربایجان‌شرقی:

تبلیغات منفی برای حج توطئه وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: تبلیغات منفی برای حج از راهکارهای فرقه وهابیت است تا ایران اسلامی و مذهب شیعه را از مکه و خانه خدا دور کنند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آغاز هفته حج اظهار داشت: این کنگره بزرگ اسلامی شناسنامه وحدت و همبستگی امت اسلام بوده که در مدت زمانی معین یکپارچگی خود را به نمایش می گذارند.


وی با بیان این‌که شیعه و سنی در این کنگره عظیم اسلامی فرقی با یکدیگر ندارند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در کشور حاشیه هایی برای این کنگره عظیم ایجاد شد اما مردم باید به این نکته توجه کنند که این اتفاق ها ربطی به اصل حج نداشته و برخی اهانت ها به مردم ایران از سوی عده ای وهابی انجام شده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: تبلیغات منفی برای حج از راهکارهای فرقه وهابیت است تا ایران اسلامی و مذهب شیعه را از مکه و خانه خدا دور کنند، البته با توجه به تعرض و اهانت که در جریان عمره به تعدادی از اعضای کاروان های اعزامی کشور در فرودگاه صورت گرفته است، فعلا عملیات عمره تعلیق شده است.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که حضور زائران ایرانی در عمره منوط به اشد مجازات خاطیان فرودگاه جده است، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به صورت جدی پیگر این مسأله است و تا حصول نتیجه قطعی پیگیر خواهد بود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تعداد زایران حج تمتع استان آذربایجان‌شرقی امسال نسبت به سال گذشته 700 نفر افزایش یافته و 140 نفر نیز در قالب یک کاروان از استان اردبیل به تعداد زایران استان اضافه شده است، گفت: این تعداد زایر اردبیلی با سهمیه استان خود به کاروان های آذربایجان شرقی خواهند پیوست.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفاه حال زائران بیت الله الحرام اندیشیده شده است، گفت: امسال سه هزار و 330 نفر از استان در قالب 25 کاروان به همراه 123 نفر عوامل با هشت تا 9 پرواز از تبریز به عربستان برای برگزاری کنگره عظیم حج به مکه مکرمه و مدینه منوره مشرف می شوند.


نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که این سفر معنوی حجاج آذربایجان شرقی 37 تا 39 روز به طول خواهد کشید، افزود: نخستین پرواز زایران حج تمتع از تبریز به سرزمین وحی اول شهریور امسال انجام و تا ششم این ماه ادامه می یابد.


وی در پایان سفر معنوی حج را فرصتی مغتنم برای درک فضائل و حقیقت بندگی و عبودیت دانست و گفت: انتظار داریم زائران استان با پرهیز از بازارگردی‌های بی‌مورد، فرصت حضور در این سرزمین مبارک را تلف نکنند، چراکه چنین فرصت‌های معنوی در زندگی هر شخص به ندرت فراهم می شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات