۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۸۰۲۸۸
آیت الله شبستری:

طلاب برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان همت خود را دوچندان کنند/ بصیرت و آگاهی نیاز امروز طلبه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به فضیلت و اهمیت تحصیل علوم دینی، گفت: بصیرت و آگاهی نیاز امروز طلبه است و در همین راستا طلاب باید برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان همت خود را دوچندان کنند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز، گفت: امیدواریم طلاب با طی مراحل علمی و مدارج اخلاقی به یک روحانی پر بار و مفید برای جامعه و کشور خود مبدل شوند و موجب برکات برای دین الهی باشند.
 
وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع)، ابراز داشت: در روایت وارد شده است که زمانی اهل علم بر روی زمین گام بر می دارند در حقیقت گام های خود را بر روی بال فرشتگان قرار می دهند، این تعبیر نشان از مقام والای متعلم علوم دینی است.
 
عضو خبرگان رهبری در ادامه جایگاه و ارزش علما را والا دانست و تصریح کرد: قلم علما از خون شهید و عبادت عابد افضل است، چرا که خون شهید و عبادت عابد از تعلیم عالم به احکام الهی و علوم دینی نشأت گرفته است.
 
آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به رشاد های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، تأکید کرد: این عالم دین است که شهید پرور است، شهدا به برکت تعلیم امام راحل بود که با حضور در جبهه ها و رشادت ها خون خود را در مسیر دین الهی فدا کردند.
 
امام جمعه تبریز افزود: بنابراین این خون شهید است که به قلم علما ارزش می یابد و شهید را از فرش زمین تا ملکوت الهی بالا می برد و این قلم عالم است که عبادت عابد را در مسیر صحیح آن هدایت می کند.
 
وی در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، اذعان داشت: طلاب ارزش و جایگاه خود را قدر بدانند و با همتی مضاعف به مقابله با تهدیدات فرهنگی بپردازند، به ویژه در شرایط امروز که جامعه ما در برابر تهاجم شدید فرهنگی غرب قرار دارد.
 
آیت‌الله مجتهد شبستری افزود: در این شرایط خاص فرهنگی به روحانیان آگاه و بصیر نیازمندیم، هر چه تعداد روحانیان عالم و آگاه به زمان در شرایط کنونی زیاد باشد، مطلوب و لازم است، بنابراین طلاب در راستای فهم اجتماعی و آگاهی به زمان کوشا باشند.
 
وی با بیان توصیه هایی، ابراز داشت: طلاب در آغاز سال تحصیلی با انگیزه و رعایت نظم در کلاس های درس با حضوری مداوم حاضر شوند و با انگیزه کامل این مسیر را طی کنند./854/پ202/ح
ارسال نظرات