۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۸۰۱۴۱
امام جمعه شهرستان پارس آباد:

دشمن در صدد تسلط بر فضای دانشگاه ها است/ تشکل‌های دانشجویی فعال‌تر عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان پارس آباد با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ به فضای دانشگاه ها، گفت: وظیفه تشکل‌های دانشجویی این است که با فعالیت گسترده و عمومی در دانشگاه‌ها اجازه ندهند تا فضای مورد انتظار دشمن به وجود آید تا دشمن بتواند از آن استفاده کند و به منافع خود در دانشگاه ها برسد.
حجت الاسلام رشادي، امام جمعه شهرستان پارس آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام سید سعید رشادی، امام جمعه شهرستان پارس‌آباد در دیدار با اعضای تشکل های دانشجویی شهرستان پارس آباد با اشاره به تلاش دشمن برای تسلط بر فضای دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: یکی از ترفندهایی که امروزه از سوی دشمنان به کار گرفته می‌شود، بی‌تفاوت کردن قشر دانشجو نسبت به مسائل جامعه و ایجاد حس عافیت‌طلبی در دانشجویان است.

 

وی افزود: وظیفه تشکل‌های دانشجویی این است که با فعالیت گسترده و عمومی در دانشگاه‌ها اجازه ندهند تا فضای مورد انتظار دشمن به وجود آید تا دشمن بتواند از آن استفاده کند و به منافع خود در دانشگاه ها برسد.

 

امام جمعه شهرستان پارس آباد در ادامه با تأکید بر اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید اراده مصمم داشت، خواستار توجه قشر دانشجویی به مقوله عفاف و حجاب در دانشگاه ها شد و گفت: تشکل های دانشجویی با بیان متین و اخلاق خوب می توانند در جهت تأثیرگذاری در مقوله مهم امر به معروف قدم بردارند که لازمه آن اخلاق مداری و ارتقای اثرگذاری این تکلیف مهم دینی است.

 

حجت الاسلام رشادی فرهنگ‌سازی مناسب، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و روشنگری افرادی که خواسته و ناخواسته محیط دانشگاهی را آلوده می‌کنند را مهم ارزیابی کرد و افزود: محیط دانشگاه باید به محیطی آرام برای تحصیل تبدیل شود تا دانشجویان در سلامت روانی کامل بتوانند ادامه تحصیل داده و برای جامعه خود مفید باشند.

 

در این دیدار که با استقبال گرم امام جمعه پارس آباد برگزار شد، حسن بهری، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان پارس آباد با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در اردوهای جهادی، بیان داشت: ساخت غسالخانه، سرویس بهداشتی، تعمیر و تکمیل مدارس و مساجد از جمله طرح‌های عمرانی در اردوهای جهادی است.

 

وی آشنایی با مناطق محروم، تقویت روحیه معنوی دانشجویان، پرورش مدیریت جهادی و تقویت دانشجویان در زمینه سبک زندگی اسلامی، از مهم‌ترین اهداف اعزام دانشجویان به این مناطق خواهد بود./937/پ202/ح

ارسال نظرات