۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۷۸۹۹۲
الاخبار گزارش داد؛

عُمان کانون رایزنی برای حل مسأله یمن طی ساعات آینده

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه لبنانی اعلام کرد مسقط پایتخت عُمان طی ساعات آینده شاهد تحرکات دیپلماتیک گسترده میان طرف‌های یمنی با نظارت فرستاده سازمان ملل خواهد بود تا شاید راه‌حلی برای مسأله این کشور پیدا شود.
عمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «الاخبار» لبنان امروز (جمعه) در گزارشی اعلام کرد عُمان طی ساعت‌های آینده شاهد یک سلسله تحرکات سیاسی با هدف یافتن راه‌حلی برای توقف حمله عربستان به یمن خواهد بود.

 

بر اساس این گزارش، دیدارهای گسترده‌ای میان گروه‌های سیاسی در صنعا در راستای یکی کردن دیدگاه سیاسی به ویژه میان انصارالله و حزب کنگره ملی یمن صورت خواهد گرفت و «اسماعیل ولد شیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن ناظر این گفت‌وگوها خواهد بود. ولد شیخ از عمان خواسته یک هواپیما به صنعا بفرستد تا هیأت انصارالله را به مسقط منتقل کند.

 

منابع آگاه اعلام کردند که «فردریکا موگرینی» فرستاده اتحادیه اروپا نقشی بارز در رسیدن به خطوط کلی طرح ولد شیخ ایفا کرده است.

 

الاخبار افزود: اتحادیه اروپا از مسکو خواسته در راستای قانع کردن طرف‌های یمنی برای تعامل با قطعنامه 2216 تلاش کند. روسیه نیز در خلال دو هفته گذشته تماس‌هایی با انصارالله و حزب کنگره ملی داشته و ضمانت‌هایی داده مبنی برای اینکه این قطعنامه یک متن مقدس نیست و امکان ایجاد راهکارهایی در آن در راستای جلب رضایت طرفین وجود دارد.

 

بنا به گزارش مذکور، آمریکا و امارات موافقت ابتدائی خود را با طرح ولد شیخ اعلام کرده‌اند تا واشنگتن عربستان را قانع کند وارد مذاکرات هدفدار برای آتش بس شود./982/ب101/د

ارسال نظرات