۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۲۷۸۸۸۴
استاد حوزه و دانشگاه:

اعتدال و عدالت دو مؤلفه مهم در حکومت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه اعتدال و عدالت را دو مؤلفه مهم در حکومت اسلامی دانست و گفت: اعتدال در اختصاص امکانات و عدالت در عزل و نصب ها زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می کند.
قرآن کريم

حجت الاسلام محمدرضا آقایی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اعتدال و عدالت را دو مؤلفه مهم در حکومت اسلامی دانست و گفت: اعتدال در اختصاص امکانات و عدالت در عزل و نصب ها زمینه رشد و تعالی جامعه ای را فراهم می کند که این مهم در قرآن مهم ترین قانون در رفتار مردم است.

 

وی، روشنفکری و دانش اندوزی را لازمه بهره برداری از تعالیم قرآنی دانست و افزود: قرآن کریم به صراحت بر هدایت گری خود تأکید می کند اما بهره برداری از تعالیم عمیق آن نیازمند علم و دانشی است که نمی توان حد و اندازه ای برای آن معیین کرد، از این رو امر به تعلیم و تعلم نیز در مدینه فاضله اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تفسیر قرآن کریم را نیازمند استفاده از علوم و تکنولوژی های مدرن دانست و تصریح کرد: قرآن کریم در زمان ظهور دین اسلام از تعالیمی سخن به میان می آورد که بشر پس از گذشت چهارده قرن به آنها دست یافته است، بنابراین هر اندازه در یک جامعه اسلامی دانشمندان آگاه و متعهد بیشتر باشند به همان اندازه میزان بهره برداری از تعالیم قرآن نیز افزایش می یابد.

 

حجت الاسلام آقایی، شهر مدینه در زمان پیامبر(ص) را الگوی موفق یک شهر اسلامی دانست و عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) با استقرار و تبیین مبانی دینی اسلام در ابعاد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی تلاش داشتند الگویی را به جهانیان معرفی کنند که به موازات افزایش علوم بشری در یک سیر تاریخی همواره کاملتر شود.

 

وی تاکید کرد: در صورتی که مسلمانان قدر اندیشه های مکتبی خود را بدانند و با استفاده از تعالیم قرآنی مبانی اجتماعی و اقتصادی خود را طرح ریزی کنند بلاد اسلامی در کوتاه ترین فاصله زمانی به قطب های سیاسی و اقتصادی جهان تبدیل خواهند شد./939/ت303/ب4

ارسال نظرات