۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۷۸۶۳۶
امام جمعه مهربان:

حقوق بشر، امروز دستاویز استکبار برای تجاوز و زیر پا گذاشتن کرامت انسانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلیلی ملاک حقوق بشر اسلامی را کرامت ذاتی انسان دانست و گفت: حقوق بشر، امروز دستاویز استکبار برای تجاوز و زیر پا گذاشتن کرامت انسانی شده است.
حجت الاسلام جليلي، امام جمعه مهربان

حجت الاسلام جلیل جلیلی، امام جمعه مهربان و مسؤول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حقوق بشر را دست آویز استکبار برای تسلط بر کشور های جهان از جمله کشور های جهان سوم خواند و گفت: کشور هایی جزء گروه هدف استکبار قرار دارند که دارای منابع غنی طبیعی باشند.

 

وی ادامه داد: کشور های دارای موقعیت ویژه سیاسی، استراتژیک و غنی از منابع طبیعی طعمه کشورهای استعماری و استکباری و مورد طمع آنها هستند.

 

امام جمعه مهربان با اشاره به سیاست های استکبار، افزود: استعمار گران به دنبال بهانه ای برای ورود به کشور های هدف هستند، از این رو به طرح معیار هایی پرداخته اند و آن را معیار حقوق بشر برای جهان عرضه کرده اند و زیر پرچم این عنوان به تمام جهان لشکرکشی و کشتار به راه می‌اندازند.

 

وی ابراز داشت: مدعیان حقوق بشر به این بهانه هر کشوری را که موافق با معیارهای حقوقی آن ها نباشد را به جرم نقض حقوق بشر کنار زده و در ادامه تجاوز به آن کشور به عملکرد خود وجه قانونی می‌بخشند.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان حقوق بشر مورد نظر غرب را مخالف با مبانی حقوقی اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی بر اساس قانون الهی و وحی خداوند متعال پایه ریزی شده است و مناسب برای تمام بشریت است.

 

وی تصریح کرد:  از این رو حقوق بشری که از ناحیه خداوند متعال نازل شده باشد، از آسیب نفع طلبی و نقصان قانون و بی ثمر بودن آن مصون خواهد بود، اما با این وجود، در سازمان ملل حقوق بشر مدون دست بشر معیار و ملاک است.

 

حجت الاسلام جلیلی تدوین حقوق بشر را در سازمان‌های بین المللی برای نفع طلبی قدرت های بزرگ دانست و ابراز داشت: حقوق بشر در این سازمان ها عامل تفکیک بشریت و درجه بندی بشر است به گونه‌ای که برای بشر غربی کرامت قائل است و برای دیگر انسان ها نگاه تبعیض آمیز دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: اما حقوق بشر اسلام برای تمام بشر با هر رنگ و نژادی کرامت قائل است و کرامت انسانی را ذاتی می داند، بنابراین رنگ و نژاد بشر در اندیشه ای اسلامی عامل کرامت نبوده و خود انسان برای اسلام محترم است./854/ت302/ح

ارسال نظرات