۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۷۷۸۱۱
با حکم مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی؛

رییس جدید تبلیغات اسلامی فاروج معرفی و منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با صدور حکمی حجت الاسلام حیدرعلی وطن خواه را به عنوان رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج معرفی و منصوب کرد.
حجت الاسلام حيدرعلي وطن خواه- رييس جديد تبليغات اسلامي فاروج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی که ابتدای امسال به این سمت منصوب شد، در دومین تغییر مدیریت نهاد تبلیغات اسلامی در شهرستان های هشت گانه این استان، با صدور حکمی حجت الاسلام حیدرعلی وطن خواه را به عنوان رییس جدید تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج در شرق استان خراسان شمالی منصوب کرد.

 

حجت الاسلام وطن خواه جایگزین حجت الاسلام محمود عزیزی، رییس سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج شده که هفته گذشته با حکم مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی به عنوان رییس جدید تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان منصوب و معرفی شده بود.

 

رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج سابقه ریاست نهاد تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان و سمت های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی را در کارنامه خود داشته و از نیروهای باسابقه این نهاد محسوب می شود.

 

مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج امروز با حضور حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی و شماری از مسؤولان فرهنگی و مذهبی شهرستان فاروج برگزار و در این مراسم، ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام محمود عزیزی، رییس سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج و امام جمعه موقت این شهرستان، حجت الاسلام حیدرعلی وطن خواه به عنوان رییس جدید این نهاد در شهرستان معرفی و به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

 

حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در این مراسم، حوزه فرهنگ در جامعه را بسیار مهم و تأثیرگذار در سایر بخش ها دانست و افزود: فرهنگ پایه و اساس توسعه متوازن جامعه در زمینه های مختلف است.

 

وی با بیان این که نباید فرهنگ در جامعه به موضوعی تفننی و دست چندمی بدل شود، خاطرنشان کرد: باید تغذیه روح بر تغذیه جسم مقدم دانسته شده و فعالیت ها در این زمینه با دقت و حساسیت بیشتری صورت گیرد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی، با بیان این که متأسفانه هنوز آن چنان که باید و شاید به مقوله فرهنگ توجه نمی شود، اظهار کرد: غایت و هدف اصلی زندگی دنیوی پرورش جسم نیست بلکه تربیت روح و تحصیل کمالات معنوی در راستای کسب مقدمات لازم برای نیل به مقامات اخروی هدف اصلی زندگی دنیوی به شمار می رود.

 

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: اگر چه در این زندگی دنیوی نیز پرورش جسم لازم و واجب است اما باید توجه داشت که پرورش جسم بر تقویت روح و اعتلای معنوی مقدم نشود.

 

وی با بیان این که پس از مرگ جسم زمینی انسان متلاشی شده و از بین می رود، اما روح آدمی بدون کوچک ترین نقص و تغییری باقی مانده و در پیشگاه باری تعالی حاضر می شود، خاطرنشان کرد: عقل و شرع حکم می کند که بیش از توجه و رسیدگی به جسم فانی، باید به روح باقی و ماندگار توجه بیشتری شده و برای تقویت و ارتقای آن اقدام کرد.

 

حجت الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به رسالت های نهاد تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: اصلی ترین و مهم ترین وظیفه نهاد تبلیغات اسلامی مقدمه سازی، برنامه ریزی و تلاش برای اعتلای روحی و ارتقای بعد معنوی افراد و جامعه اسلامی است.

 

وی با بیان این که تحقق این هدف مهم و اجرای این رسالت عظیم به تنهایی از عهده نهاد تبلیغات اسلامی خارج است، افزود: به همین دلیل بایستی همه دستگاه ها و نهادهای متولی اعم از ادارات فرهنگی و مذهبی و یا سایر دستگاه ها در این زمینه همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند تا توسعه متوازن و پایدار فرهنگی و مذهبی جامعه امکان پذیر شود./9314/پ202/ح

ارسال نظرات