۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۲۷۷۰۱۱
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان خبر داد؛

اجرای فاز اول پروژه طرح جامع امامزاده قاسم فین کاشان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: عملیات اجرایی احداث شبستان های ضلع جنوبی حرم مطهر امامزاده قاسم بن الحسن(ع) فین کاشان با وسعتی بیش از 5 هزار متر مربع در حال اجرا است.
حجت الاسلام محسن ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محسن ضیائی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان صبح امروز در حاشیه بازدید از اجرای عملیات عمرانی فاز اول پروژه طرح جامع امامزاده قاسم(ع) فین بزرگ کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این پروژه عظیم بیش از 5 هزار متر مربع مساحت دارد که نیمی از آن در دو طبقه احداث شده است.

 

وی اجرای فنداسیون پروژه و اسکلت بتنی با سقف تیرچه و بلوک در مجاور گنبدخانه حرم مطهر از جمله شاخصه های این طرح اعلام کرد و افزود: بعد از اجرای کامل شبستان معماری و سازه حرم مطهر نیز اصلاح  و با مطابقت کامل با شبستان احداث خواهد شد.

 

حجت الاسلام ضیائی یادآور شد: در حال حاضر علاوه بر اجرای پروژه شبستان جامع این امامزاده، عملیات نماسازی و کاشی کاری رواق های مجاور صحن مطهر نیز توسط استادکاران ماهر و مجرب  شهرستان کاشان در حال اجرا  است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه با اشاره به این که امامزاده قاسم(ع) فین فاقد شبستان بود یاد آورشد: فضای مورد استفاده در آن مکان مقدس صرفاً به صحن و حرم مطهر محدود می شد.

 

به گفته وی، موقعیت جغرافیایی و مکانی این امامزاده به شکلی است که پتانسیل تبدیل شدن این امامزاده به  قطب فرهنگی در منطقه فین کاشان را دارا است.

 

حجت الاسلام ضیائی گفت: برابر طرح جامع این امامزاده،  احداث فاز اول شبستان های ضلع جنوبی حرم مطهر در چند ماه اخیر به همت هیئت امنای  این امامزاده و با نظارت اداره اوقاف و امورخیریه  شهرستان کاشان آغاز شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان افزود: برای این پروژه تاکنون بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال از طریق اجرای طرح های مودت و جذب مشارکت های مردمی منطقه فین کاشان هزینه شده است.

 

شایان ذکر است، امامزاده قاسم بن الحسن(ع) فین کاشان مقابل منطقه تاریخی تپه های باستانی 7 هزار و 500 ساله  سیلک و در منطقه فین  کاشان است که نسب شریف این بزرگوار به امام حسن مجتبی(ع) می رسد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات