۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۷۶۸۲۷
نماینده خبرگان رهبری مطرح کرد؛

روحانیان مرزبانان اصلی مسائل فرهنگی جامعه/ عقیدتی سیاسی سازمانی روحانی محور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که روحانیان مرزبانان اصلی مسائل فرهنگی و عقیدتی جامعه هستند، گفت: عقیدتی سیاسی، سازمانی روحانی محور است و رسالت مرزبانی از اعتقادات و فرهنگ اسلامی را بر عهده دارد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای عقیدتی و سیاسی پادگان امام رضا(ع)، تیپ مستقل پیاده 221 شهید خسروتاش و پشتیبانی منطقه چهار اظهار داشت: سازمان عقیدتی سیاسی رسالت مرزبانی از اعتقادات و فرهنگ اسلامی را بر عهده دارد.


وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ قرآنی و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت از دیگر وظایف مهم روحانیان فعال عقیدتی سیاسی است، افزود: علم بر خداشناسی، هدف خلقت و آفرینش انسان، مسؤولیت انسان در دوران زندگی و شناختن مواد انحرافی از مهم‌ترین وظایف مسؤولان عقیدتی سیاسی و هر فعال فرهنگی است.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که عقیدتی سیاسی، سازمانی روحانی محور است، گفت: هدف اصلی این سازمان گسترش فعالیت فرهنگی و نزدیک کردن دل های کارکنان به سوی خدا است، از این رو مسؤولان عقیدتی سیاسی از فعالان و بازوان فرهنگی نظام بوده و در خنثی کردن توطئه های نرم دشمنان تلاش می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: روحانیان به عنوان مرزبانان اصلی مسائل فرهنگی جامعه باید به مسائل فرهنگی نگاه جدیدی داشته باشند و با استفاده از ابزار و روش‌های نو، آحاد جامعه و کارکنان نیروهای مسلح به ویژه جوانان و سربازان را از تهاجم فرهنگی دشمنان مصون نگه دارند.


وی  با بیان این‌که تشریح آرمان‌های امام و شهدا و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری و ارزش‌های انقلاب اسلامی از دیگر مهم‌ترین وظایف مسؤولان عقیدتی سیاسی در ارگان های نظامی و انتظامی است، گفت: روحانیان فعال در سازمان عقیدتی سیاسی به عنوان فعالان فرهنگی و فرهیختگان جامعه محسوب می شوند.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: کارکنان ارتش باید آگاه ترین افراد به مسائل سیاسی و فرهنگی جامعه باشند تا بتوانند در شرایط بحرانی و سخت، تصمیم درست بگیرند و این موارد از وظایف اصلی سازمان عقیدتی سیاسی آجا در حوزه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است.


بنابر این گزارش، در پایان این مراسم حجت الاسلام مهدی پورمحمد، رییس سابق عقیدتی و سیاسی پادگان امام رضا (ع) نیز به عنوان رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی شمالغرب کشور و حجت الاسلام ناصر الهیاری به عنوان رییس عقیدتی و سیاسی پادگان امام رضا (ع) منصوب و معرفی شدند.


همچنین حجت الاسلام محمد رنجبریان به عنوان رییس عقیدتی و سیاسی پشتیبانی منطقه چهار و حجت الاسلام ابوالخلیل حسن زاده به عنوان رییس عقیدتی تیپ مستقل 221 شهید خسروتاش معرفی شدند./935/پ202/ح

ارسال نظرات