۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۲۷۶۵۰۸
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در خراسان رضوی:

لزوم ارائه لیست مشترک از سوی اصولگرایان در انتخابات اسفندماه/ محوریت جامعتین دستیابی به وحدت را آسان می کند

خبرگزاری رسا ـ یک فعال سیاسی بر لزوم ارائه لیست مشترک از سوی اصولگرایان در انتخابات اسفندماه تاکید و تصریح کرد که محوریت جامعتین دستیابی به وحدت را آسان می کند.
جواد آرين منش نماينده مجلس هشتم

جواد آرین منش، نماینده اصولگرای دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی و دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به تبیین الزامات، موانع و راهکارهای اتحاد اصولگرایان پرداخت و گفت: اساسا وحدت و همبستگی میان نیروهای وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی رمز پیروزی و موفقیت در همه عرصه ها بوده و هست.

 

وی با بیان این که اصولا پیروزی انقلاب مرهون وحدت، همبستگی، حضور و مشارکت آحاد ملت حول محور رهبری و ولایت مطلقه فقیه بود، افزود: در همه مراحل انقلاب هم هرگاه که نیروهای مؤمن و متدین به آرمان های نظام، اسلام، انقلاب و قانون اساسی در کنار هم قرار گرفتند، ثمره شیرین موفقیت را چشیده اند.

 

آرین منش در بیان مصادیقی از وحدت میان آحاد ملت در طول عمر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و موفقیت هایی که ما در عرصه دفاع مقدس داشتیم، بدون تردید محصول وحدت و همگرایی نیروهای وفادار به نظام وانقلاب است؛ ضرورت وحدت در مقاطع مختلف و در اشکال گوناگون احساس شده که گاه در عرصه سیاسی نمود پیدا می کند و گاه در عرصه های اقتصادی و اجتماعی.

 

شکست در انتخابات ریاست جمهوری نتیجه تفرقه و تعدد اصولگرایان بود

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در دوره های هفتم و هشتم، با اشاره به نامگذاری رهبر معظم انقلاب برای سال 1394 یادآور شد: شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» یعنی در واقع مطالبه رهبری از مردم و دولتمردان وحدت برای تحقق آرمان های بلند نظام است.

 

وی در ادامه با تأکید بر وفاداری جریان اصولگرایی نسبت به آرمان های امام(ره) و رهبری اظهار کرد: صحنه سیاسی امسال که دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز را در پیش دارد، بیش از پیش و به دلیل حساسیت های داخلی و شرایط در عرصه بین المللی از جمله مذاکرات و موافقت نامه هایی که صورت گرفته، ضرورت وحدت را آشکار می کند، از همین رو نیروهای وفادار به آرمان های امام(ره) و رهبری بایستی در سالی که سال همدلی و همزبانی است، متحد شوند.

 

آرین منش تأکید کرد: با توجه به حساسیت های سیاسی، حساسیت های پس از مذاکرات هسته ای و عبرت آموزی از انتخابات ریاست جمهوری که حاصل تفرقه و تعدد کاندیدا های اصولگرا شکست در انتخابات ریاست جمهوری بود، اصولگرایان برای این که در انتخابات مجلس و خبرگان هم نتیجه ای مشابه آن نتیجه به دست نیاورده و مجلس را از دست ندهند، ناگزیر به وحدت و همگرایی میان خودشان و نهایتا ارائه لیست و فهرست مشترکی در سراسر کشور هستند که همه روی آن وحدت داشته باشند.

 

سهم خواهی و ترجیح منافع سلیقه ای بر منافع ملی، مانع اصلی اتحاد اصولگرایان

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در خراسان رضوی، در پاسخ به سؤالی پیرامون موانع تحقق اتحاد میان اصولگرایان گفت: به نظر من مهم ترین مانع، ترجیح دادن مصالح گروهی و سلیقه ای بر منافع ملی و سهم خواهی درشکل گیری فهرست مشترکی است که باید به وجود آید.

 

وی در تبیین سخن خود افزود: وقتی بحث وحدت مطرح می شود، معمولا همه روی کلیات و ضرورت وحدت اتفاق نظر دارند اما اختلافات راجع به شاخص ها، معیارها و راه های رسیدن به وحدت و نهایتا بررسی مصادیق وحدت روی افراد قابل تفاهم بروز کرده و بیماری هایی چون حب نفس، ترجیح منافع سلیقه ای و خودخواهی ها مانع از رسیدن به نتیجه نهایی می شود.

 

ضرورت محوریت جامعتین در وحدت اصولگرایان

آرین منش به نقش مهم روحانیت در تحقق الزامات وحدت اصولگرایان اشاره کرد و افزود: تجربه طولانی اصولگرایان در رسیدن به وحدت و همگرایی معمولا به این جا منتج شده که هرگاه دو تشکیلات روحانی مهم و مورد تایید امام(ره) و رهبری که عبارتند از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران محور وحدت اصولگرایان بوده اند، آنها در رسیدن به وحدت موفق شده اند.

 

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در خراسان رضوی با بیان این که «جامعتین» دو تشکیلات مذهبی سیاسی مورد قبول عموم اصولگرایان هستند، تصریح کرد: یکی از شاخص های اصولگرایی اعتقاد به محوریت و پیشگامی روحانیت بوده و هست، از همین رو اگر این دو تشکل روحانی محور وحدت باشند همان طور که الآن آثارش پیدا شده و در کنار آن آیت الله موحدی کرمانی، آیت الله یزدی و آیت الله مصباح یزدی جلساتی را با هدف وحدت اصولگرایان برگزار کرده اند، تصور بنده این است با این محوریت قادر خواهیم بود به وحدت برسیم.

 

وی در پایان به رویکرد حزب مؤتلفه اسلامی در قبال مسأله مهم اتحاد اصولگرایان اشاره کرد و گفت: در تهران دبیرکل و شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی محور وحدت هستند و در جلساتی که تاکنون بین تشکل های اصولگرا، رهپویان، ایثارگران و بین سه شخصیت برجسته روحانی برگزار شده، ابتکار عمل در دست مؤتلفه بوده و این حزب همراه با گذشت و ایثارگری سعی کرده محور وحدت باشد از همین رو مهم ترین کاری که در این رابطه دارد صورت می گیرد، محوریت مؤتلفه برای وحدت بین اصولگرایان است./820/ت302/ج

ارسال نظرات