۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۷۶۴۹۰

تدابیر جدید وزارت اوقاف کویت برای مبارزه با فتنه مذهبی

خبرگزاری رسا ـ وزارت اوقاف کویت از اقدام جدید خود در مبارزه با نفوذ فتنه مذهبی در مساجد این کشور خبر داد.
وزارت اوقاف کويت


به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اوقاف کویت از اتخاذ گام‌های جدید در منع نفوذ تفکر فتنه انگیزی و فرقه گرایی به مساجد کشور خبر داد و تمرکز بر وحدت و همزیستی مسالمت آمیز را از امامان جماعت مساجد خواستار شد.

 

در راستای اجرایی شدن این تصمیم، اوقاف کویت 3 تن از سخنرانان مساجد را به جرم تخطی از دستور العمل حکومتی در مورد مساجد و دامن زدن به فرقه گرایی بازداشت کرد.

 

منابع آگاه در وزارت اوقاف با اعلام اینکه اوقاف اجازه سوء استفاده از منبرهای دینی را در امور سیاسی، قومی و حتی مسائل پیرامون داعش و سایر گروه‌های تکفیری نمی دهد، خاطر نشان کردند که وزارت اوقاف توان خود را در جهت فعال کردن نقش امامان و سخنرانان مساجد در کاشتن بذر وحدت ملی در میان مردم به کار می گیرد.

 

وزارت اوقاف کویت با اشاره به الگو بودن سخنران و امام جماعت برای مردم تصریح کرد: بنابر هماهنگی های انجام شده هر سخنران یا امام جماعتی که در شبکه‌های اجتماعی به مسائل قومی و تکفیری دامن بزند فورا از کار برکنار می شود. همگان بدانند که امام جماعت منبع پخش طایفه گرایی نیست.

 

وزارت اوقاف هدف از این اقدامات را اهتمام به جایگاه مساجد در جامعه دانسته و افزود: مساجد در بیداری روحیه آگاهی نسبت به مسائل اطراف موثر و مرکز جهت دهی و آگاهی بخشی در مسائل مختلف به مردم است.

 

بازگشت وحدت جامعه، دور ریخته شدن خشونت، تعصب و فتنه افروزی و اختلافات با سخنان کلیشه‌ای بخشی از اهدافی است که این وزارت اوقاف کویت در طرح خود به دنبال تحقق آن است./981/ب902/د

ارسال نظرات