۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۷۶۱۴۷
مدیر مدرسه ولی‌عصر تبریز:

تقوا و تحصیل معارف دینی رمز موفقیت طلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناصری با بیان این‌که تقوا و تحصیل معارف دینی رمز موفقیت طلاب است، گفت: علما و بزرگانی که در جامعه مؤثر بوده اند، در کنار تقوا و پارسایی از تحصیل علوم و تبحر در آن غفلت نکرده و در عرصه علمی نیز در اوج شکوفایی بوده‌اند.
مدرسه علميه ولي عصر تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج)، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز، ضمن توصیه به تقوا، گفت: علماء و بزرگانی که در جامعه مؤثر بوده اند، در کنار تقوا و پارسایی از تحصیل علوم و تبحر در آن غفلت نکرده و در عرصه علمی نیز در اوج شکوفایی بوده اند.
 
وی ادامه داد: طلاب و فضلای حوزه های علمیه باید حرکت خود را به گونه ای ترسیم نمایند که جای بزرگانی از جمله شهید بهشتی، شهید مطهری و دیگر بزرگان عرصه علم و تقوا و جهاد در عرصه اجتماع را پر نمایند و خلأ های جامعه را پر کنند.
 
مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز در ادامه با تأکید بر جهاد در عرصه علوم تقوا، تصریح کرد: علم و تقوا باید در اولویت نخست طلاب قرار گیرد، طلاب پارسا و متقی است که در جامعه موثر خواهد بود و چراغ راه مردم خواهد بود.
 
امام جمعه خسروشهر با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه بعد از انقلاب، تصریح کرد: با عنایات الهی و توجهات حضرت ولی عصر(عج) و به برکت نظام جمهوری اسلامی حوزه های علمیه از یک مدیریت و برنامه ریزی منسجم برخوردارند و از امکانات مناسبی نسبت به حوزه های علمیه پیش از انقلاب برخوردارند.
 
وی با اشاره به امکانات مناسب مدارس علمیه، تأکید کرد: نه تنها باید مدارس علمیه، اساتید از سطح علمی مطلوبی برخوردار باشند،  بلکه منبری ها نیز باید از جایگاه علمی مناسبی برخوردار باشند، در گذشته اهل منبر و پند مرجع و مجتهدین بودند که از جایگاه علمی بالایی برخوردار بودند.
 
این استاد سطح عالی حوزه با اشاره به نیاز های زندگی طلاب، ابراز داشت: لازم است نیاز های معیشتی طلاب نیز مورد توجه قرار گیرد و مشکلات مالی و نیاز های اقتصادی آن ها رفع و حل شود.
 
گفتنی است، مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) تبریز از مدارس اقماری مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز است./854/پ202/ح
ارسال نظرات