۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۷۵۶۹۲
امام جمعه محمودآباد:

شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با نگاه دقیق و تیزبین امام امت و با استفاده از تجارب گذشته در نهاد قانون گذاری تشکیلاتی را تعبیه کرده که ضامن حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی باشد.
امام جمعه محمودآباد

حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد، در گفت و گو با با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد با اشاره به سالروز تNسیس شورای نگهبان، گفت: نظام اسلامی همواره نیازمند حراست و نگهبانی است که شورای نگهبان در این راستا ایجاد شده است.


استاد حوزه علمیه مازندران افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با نگاه دقیق و تیزبین امام امت و با استفاده از تجارب گذشته در نهاد قانون گذاری تشکیلاتی را تعبیه کرده که ضامن حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی باشد.


امام جمعه محمودآباد با تاکید بر این که شورای نگهبان قانون اساسی از زمان تشکیل تاکنون توانسته با دقت نظر و صلابت بر تصمیم به وظایف خود عمل کند، تصریح کرد: شورای نگهبان در این کارکرد مورد حمایت جدی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده و است.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان توانستند به نحوی شایسته در راستای صیانت از دین مبین اسلام و قانون اساسی ایفای وظیفه کرده و در این مسیر به صورتی گرانقدر گام بردارند.


وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان علاوه بر مراقبت دقیق بر تصمیمات و مصوبات مجلس شورای اسلامی که خود سازکار دقیق و سنگینی داشته در موضوع نظارت بر انتخاب های مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان در همه ادوار تلاش بر عمل وظیفه خود و احراز صلاحیت ها واعمال نظارت استصوابی و قانونمند از شروع تا پایان هر انتخابات با بهترین و شایسته ترین کارکردها را داشته است.


حجت الاسلام موسوی ادامه داد: شورای نگهبان توانسته است به نحوی شایسته ضامن سلامت انتخاب ها در همه مقاطع بوده و در مقطع جدید هم نقش شایسته این شورا می تواند از دست اندازی افراد مسئله دار و فاقد صلاحیت در مراکز مهم تصمیم گیری نظام جلوگیری کند.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: با رهبری امام راحل، پیروزی انقلاب و با هدایت امام بزرگوار خبرگان قانون اساسی با گنجاندن اصل برای حضور فقهای نگهبان جامع الشرایط در پاسداری از تطبیق قوانین با شرع و قانون اساسی بهترین و موثر ترین تصمیم را گرفته است.


امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: دشمنان داخلی و خارجی در راستای تضعیف این نهاد گام بر می دارند اما با حمایت های قاطع امام راحل و مقام معظم رهبری رهبری توانسته است شورای نگهبان نقشی ارزشمند و گرانقدر ایفا کند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات