۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۷۵۳۸۷
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج معارف قرآنی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که بهره گیری از معارف قرآنی راهگشای سعادت انسان است، گفت: همه ما باید در تلاش باشیم تا از معارف و تعالیم قرآن کریم استفاده کرده و خود را تسلیم اوامر و دستورات حضرت حق قرار دهیم.
استاد حوزه و دانشگاه

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یوسف ابراهیمیان، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در جمع روزه داران شهرستان آمل با بیان این که در ماهی قرار داریم که از بهترین ماه ها است و انسان باید تلاش کند تا بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشد، گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن کریم و از جایگاه و عظمت بسیاری برخوردار است.


وی با اشاره به این که انسانی که عظمت ماه مبارک رمضان را درک کند می تواند به مقامات ارزنده و شایسته ای دست پیدا کند، بیان داشت: انسان می تواند با بهره گیری از ظرفیت های ارزشمندی که در این ماه نورانی قرار دارد خود را به مقامات والایی برساند.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در این ماه نورانی قرآن کریم نازل شده و از جایگاه گرانقدری برخوردار است، تصریح کرد: باید در محضر ماه رمضان و قرآن کریم قرار گرفته و با استفاده از فیوضات و ظرفیت های شایسته آن خود را در مسیر تعالی قرار دهیم.


وی با اشاره به این که بهره گیری از معارف قرآنی راهگشای سعادت انسان است، گفت: همه ما باید در تلاش باشیم تا از معارف و تعالیم قرآن کریم استفاده کرده و خود را تسلیم اوامر و دستورات حضرت حق قرار دهیم.


حجت الاسلام ابراهیمیان خاطرنشان کرد: انسانی که می خواهد به مراتب والایی در نظام هستی دست پیدا کند باید از آموزه های دینی بهره گیری کرده و مراقب اعمال و رفتار خود باشد.


امام جمعه سابق آمل با بیان این که انسان باید قدر و جایگاه خود را به خوبی بداند، گفت: گاهی مواقع انسان می تواند با اعمال و رفتار خود به مقامات عالی دست پیدا کرده و باید تلاش کنیم تا در مسیر ارتقای وجودی قدم برداریم.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که انسان آفریده شده است تا به مقامات گرانقدری در سطح عالم دست پیدا کند، بیان داشت: انسان باید همواره مراقب خود بوده و در مسیر تقرب الی الله و تحقق رضایت خداوند متعال گام بردارد.


وی با تاکید بر این که دنیا محوری نمی تواند انسان را به مقامات والا و ارزنده ای برساند، افزود: انسان باید به این امر مهم و حیاتی دست پیدا کند که دنیا جای دلبستن نبوده و باید خود را برای سرای آخرت آماده کنیم.


حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که دنیا محلی برای عبور و رسیدن به سرای آخرت است، گفت: انسان باید تلاش کند تا با به دست آوردن رضایت حضرت حق خود را به اوج و درجات ارزشمندی برسانیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات