۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۷۵۱۴۹
رییس نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان:

نبود خودباوری بزرگ ترین معضل در دانشگاه ها است

خبرگزاری رسا ـ رییس نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان عدم وجود خودباوری را بزرگ ترین معضل در دانشگاه ها بیان کرد و گفت: تقویت روحیه خودباوری در جهت موفقیت دانشجویان امری ضروری است.
نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها

حجت الاسلام سیداسماعیل حسینی، رییس نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان بیان داشت: رهبر فرزانه انقلاب همواره دردها و بیماری های جامعه را به موقع شناسایی و داروی لازم را تجویز می کنند.

 

وی عدم وجود خودباوری را بزرگ ترین معضل در دانشگاه ها بیان کرد و افزود: در دانشگاه های ما امروز خودباوری در بین دانشجویان و اساتید بسیار پایین است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به آیه 54 سوره مائده عنوان داشت: مفسران قرآن با توجه به این آیه آینده ای روشن برای ایران اسلامی ترسیم کردند.  

 

وی خطاب به اساتید و دانشجویان افزود: اگر شما وعده های الهی را قبول ندارید حداقل به قضاوت دیگر کشورهای دنیا که امروز جمهوری اسلامی ایران به یک ابرقدرت تبدیل شده است، تأمل کنید.

 

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان با اشاره به این که روحیه خودباوری در بین دانشجویان شکل نگرفته است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با تعبیرهای گوناگونی تأکید بر تقویت روحیه خودباوری دانشجویان دارند. 

   

وی با بیان ضرورت تقویت روحیه خودباوری بین قشر دانشجو عنوان داشت: نهادهای رهبری در دانشگاه ها تلاش می کنند مطالبات رهبر معظم انقلاب را به خوبی اجرا کنند.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که رهبر فرزانه انقلاب حوادث گذشته کشور را مرور و برای زمان حال با تدبیر برنامه ریزی و به فکر آینده کشور هستند، خاطرنشان کرد: در دوره اصلاحات نیروهای ارزشی و انقلابی کشور منزوی و به حاشیه رانده شدند.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از این که حوادثی که در گذشته رخ داده است دوباره تکرار نشود، با توجه به شرایط جامعه مطالبات خویش را مطرح می کنند چرا که اگر نیروهای ارزشی و انقلابی ما به حاشیه کشیده شوند، آسیب های فراوانی متوجه کشور خواهد شد.

 

دانشگاه مرکز علم و دانش است

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان با اشاره به این که رهبر معظم انقلات تأکید کردند فضای دانشگاه ها باید علمی باقی بماند، بیان داشت: این نهاد مرکز علم دانش است و باید اجرای کنسرت های موسیقی جلوگیری شود.

 

وی با تأکید بر این که خروجی برگزاری همایش های علمی باید کاملا علمی باشد، افزود: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب باید به محیط دانشگاه ها که محیطی جوان است و شور و نشاط را می طلبد توجه شود ولی توجه به روحیه جوانان دانشجویی منوط به برگزاری کنسرت های موسیقی نیست.

 

ضرورت تقویت تئاترهای دانشجویی

حجت الاسلام حسینی با بیان این که باید از بروز آسیب های فرهنگی اخلاقی در محیط های دانشجویی جلوگیری کرد، عنوان داشت: در جهت توجه به روحیه شور و نشاط جوانان دانشجو می توان تئاترهای دانشجویی را تقویت کرد./9459/ت302/ب4

ارسال نظرات