۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۷۴۵۹۰
نماینده ولی فقیه در هلال احمر خراسان شمالی:

مردم خراسان شمالی در ماه رمضان 63 میلیون ریال به مسلمانان یمن کمک کردند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، گفت: مردم این استان از ابتدای ماه رمضان تاکنون بیش از 63 میلیون ریال به مسلمانان مظلوم یمن کمک کرده اند.
يمن تنها نمي‌ماند

حجت الاسلام محمد رضایی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از کمک 63 میلیون ریالی مردم این استان به مسلمانان یمن خبر داد و افزود: این کمک ها از ابتدای ماه رمضان تاکنون جمع آوری شده و همچنان نیز ادامه دارد.

 

وی با بیان این که در بین شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی بیشترین میزان کمک به مردم یمن مربوط به شهرستان شیروان است، اضافه کرد: از میزان کل کمک های جمع آوری شده برای مسلمانان یمن در استان، 28 میلیون ریال از سوی مردم شهرستان شیروان کمک شده است.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که کمک های جمع آوری شده برای مسلمانان یمن از ابتدای ماه مبارک رمضان و از طریق پایگاه های جمعیت هلال احمر صورت گرفته است، اظهار کرد: پایگاه های جمع آوری کمک برای مردم یمن غالبا در جوار مصلاهای نماز جمعه مراکز شهرستان های خراسان شمالی برپا شده بود.

 

وی با بیان این که کار جمع آوری کمک نقدی مردم استان برای مردم مظلوم یمن همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: کمک های نقدی مردم خراسان شمالی به مسلمانان مظلوم یمن از طریق سازمان مرکزی جمعیت هلال احمر به این کشور منتقل شده و تنها صرف تأمین نیازهای حیاتی مردم مظلوم و جنگ زده این کشور می شود.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی گفت: مردم استان می توانند کمک های نقدی خود به مسلمان یمن را از طریق جمعیت هلال احمر ارسال کنند.

 

گفتنی است، در حالی که هلال احمر خراسان شمالی از ابتدای ماه رمضان اقدام به جمع آوری کمک های نقدی مردم برای مردم مظلوم یمن می کند و از تداوم این کار خبر داده است، عباس اهرابی اصیلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی نیز در گفت و گویی، آمادگی این نهاد برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم استان برای مسلمانان یمن را اعلام کرد.

 

وی با بابیان اینکه هم اکنون طرح های جمع آوری کمک با عناوین مختلفی همچون طرح اکرام، محسنین و اطعام برای مردم نیازمند از سوی این نهاد در حال اجراست، گفت: مردم می توانند به دو صورت نقدی وغیر نقدی در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

 

اهرابی اصیلی در خصوص کمک های غیرنقدی به مردم جنگ زده یمن گفت: خیران می توانند تا تاریخ بیست و پنجمتیرماه، کمک های غیرنقدی خود به مردم یمن را به مراکز نیکوکاری و مساجد محله و پایگاه های مستقر این نهاد در سطح استان اهدا کنند.

 

وی با بیان اینکه از تاریخ نوزدهم تا بیست و هفتمتیرماه هفته همبستگی با مردم مظلوم یمن اعلام شده است، اظهار کرد: مردم می توانند طی این مدت کمک های خود را از طریق شماره حساب به مردم یمن برسانند.

 

اهرابی اصیلی اضافه کرد: همچنین شماره حساب سیبای 14005080040 نزد بانک مسکن آماده دریافت کمک های نقدی مردم نوع دوست استان است.

 

وی اظهار کرد: در روز عید سعید فطر و همزمان با نماز این روز نیز در مصلاهای محل برپایی این فریضه الهی و مسیر تردد نمازگزاران با برپایی پایگاه های مربوطه، نسبت به جمع آوری کمک‌های مردمی نیز اقدام می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی از همه مردم ولایتمدار و نوع‌دوست استان خواست تا همزمان با سراسر کشور در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات