۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۷۴۵۲۰
استاد حوزه و دانشگاه:

مبارزه با استکبار از محکمات انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ جمال‌پور گفت: یکی از محکمات انقلاب اسلامی که به عنوان اصل و مبنای این انقلاب مردمی و الهی تلقی می شود، مبارزه با ظلم است.
استکبار

مکائیل جمال‌پور، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: انقلاب اسلامی که با هدایت و رهبری امام راحل از سال 42 آغاز در بیست دوم بهمن سال 57 به نتیجه رسید.

 

وی ادامه داد: یکی از محکمات انقلاب اسلامی که به عنوان اصل و مبنای این انقلاب مردمی و الهی تلقی می شود، مبارزه با ظلم است و همین طور مبارزه با ظالم می باشد.

 

این استاد حوزه افزود: معنای مقابل مبارزه با استکبار و ظلم، پذیرش ظلم و زیر بار ظلم رفتن است، بر اساس قرآن کریم نباید زیر بار ظلم رفت و نباید ظالم بود.

 

وی تصریح کرد: بر اساس این آیه قرآن و بر اساس تمام آموزه های مسلمانان از قرآن و روایات گرفته و تفسیرهای عالمانه و واقع بینانه، امام راحل از 50 سال پیش ندای مبارزه با ظلم و استکبار را سر داد و تاکنون نیز در این راه نورانی و مقدس، استوار و پا برجا هستند.

 

جمال پور، تأکید کرد: مردم ایران در انقلاب اسلامی بر اساس این عنصر بنیادین، که مبارزه با استکبار است، همه داشته های نظام و اردوگاه استکباری را هدف قرار دادند.

 

وی اذعان داشت: در حقیقت مبارزه با استکبار شعار توخالی نیست، این مبارزه مبارزه با اندیشه و تفکر استکباری است، مبارزه با آنهایی که منطق آنها منطق زور و قدرت است، نه این‌که قدرت آنها قدرت منطق باشد، مبارزه با استکبار یعنی مبارزه با زیاده خواهی و انواع و اقسام تبعیض های منطقه ای و بین المللی.

 

رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) تبریز، افزود: استکبار، اعتقاد به تک قطبی شدن دنیای فعلی که مساوی با نادیده گرفتن قدرت های موجود در عصر کنونی است.

 

وی خاطرنشان کرد: از این رو بر اساس همه‌ آموزه های الهی اسلام و هدایت های امام راحل و راهنمایی های امام حاضر این راه مبارزه با استکبار و عدم پذیرش ظلم از طرف دیگر یکی از امتیازات و برجستگی های ملت انقلابی ایران است./854/ت302/ب4

 

ارسال نظرات